Glad Påsk .....

publicerat i Allmänt;
..... mmm.. det e väl det d e...!!!

jag förösker sitta här i min enrummare och njuta av våren som kommit... hmmm...

går så där..
 hät inne e de mörkt.... och ingen sol alls...
 när man ingen uteplats eller balkong har så får man passa på att njuta då jag trallar ner till tvättstugan i huset mitt emot.. det e den sol jag får uppleva....

sitter och förösker peppa mig själv.... rätt fett trött på att vara så här dämpad som jag varit dom senaste veckorna....

jag har mått så löjligt jäkla bra så jäkla länge... haft den bästa tiden i mitt liv.... varit så säker på vad jag velat... så säker på hur jag vill ha det.....

och det stör ihjäl mig att jag blivit sån här... för jag vill vara den glada malin som jag innerst inne e... !!!!!

men att sitta själv... i denna kalla mörka lägenhet... det gör kanske inte under för självkänslan just nu....

hmm.. bakar chokladtårta som jag skall ha med mig till min kära syster ikväll... hon e snäll nog och har bjudit dit mig så jag får lite mat i magen... jag har bestämt mig för att vara nykter ikväll.. för jag e rätt så jäkla osäker på mitt psykiska tillstånd ikväll.. och skulle jag då dricka på det så vet dom flesta i min omgivning vad som händer.... "TUTTUTTAXI"

jag tar bilen och e öppen för förslag istället.....

äsch jag vet att jag kommer må bättre sen... känner mig mest övergiven och rätt fett ensam just nu.... vill att Bettan skall komma hem... har upptäckt att det e hon som e mitt social nätverk....

men jag har haft en bra vecka ändå.... pappa och lillsyrran har ju varit på besök... dom åkte hem i går morse....

i torsdags... då jobbade jag 7-11... sen åkte jag och syrran och solade... sen åkte vi och hämtade upp pappa och Carolyn (lillsyrran)... vi åkte till Partille... blev lunch där .. och sen åkte vi hemåt... jag åkte hem.. städade.. sen blev det åka till Floda... gå runt sjön med Marie och Montana...

<------- Montana som spanar på matte som sitter och kissar i skogen...=)

 och Marie bodde i Floda så gick vi runt sjön rätt ofta... så det var lite som en nostalgi tripp.. och alltid mysigt att få umgås med Marie.. tjöta av sig om allt... =)

<------ man går ju förbi Nääs.... så klart man måste posera då..=)


<---------  Marie och Montana...

<---------- Marie och jag.. eller biet och flugan som Marie sa..=)

vi tog ju en sväng förbi Ann och Erik oxå.. dom har ju byggt hus i Floda och vi ville gå förbi och se huset.. då ser vi ju att dom har börjat flytta in och stod med lastbilen utanför och bar kartonger... så vi stanna och tjöta med dom lite...=)

<--------- Deras fina hus...=)

sen fick vi brått... Syrran ringde och sa att grillning stod på schemat och min mage kurrade som aldrig förr.. så vi gick tillbaka till våra bilar sa hej då och jag åkte till syrran...

<------ Pappsen stod för grillningen...=)

jag drack lite öl till var gott... blev en sen hemgång...=)

ja sen var det Fredag... låg i sängen lääääääänge... behövde det.. sen umgocks jag med syrran hela dan...

jag hjälpte till att städa deras övervåning... sorterade kläder... dammsög... plockade undan... bädda sängar... ja som jag höll på.. =)

men fick ju mat i magen i allafall..=)

fick tvättat två maskiner där med... =) för jag glömde av min tvätttid.. =)

Henke bytte däck på min bil oxå.. gott..=)

idag har jag tatt det rätt lungt...

tvättar resten av mina kläder.. och har ju bakat som sagt.. skall snart göra glasyr som skall toppa tårtan..=).. gött...

jag hoppas på en bra kväll.. livrädd för att bli ledsen och sentimental... =(.. vill ju vara en glad männsika igen... en som inte lät känslor påverka mig.... =(.. *suck*....

som en kär vän sa till mig.... " Malin du e värd så mycket mer än att gå runt och må dåligt över hur nån behandlar dig!!"

och det e ju sant det vet jag ju..... =(

måste stå på mig... måste finna styrkan ....

ja Glad jävla påsk då....


//// Mulan

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Linda (syster):

Love you

Kommentera inlägget här :