Lövbiffs/bacon/pasta gryta!

publicerat i Allmänt;
mmmm.. oj så gott det va!!!
mätt e jag nu..=)
för er som e intresserade på hur jag gjorde kommer receptet här:
För ca 3-4 pers
*Koka pasta (valfri)
*Strimla ca 400-500 gram lövbiff och bryn det i en gryta med lite flytande margarin
*Strimla sen även ett paket bacon och bryn ihop det med köttet
*Hacka sen en röd och en grön paprika och några champinjoner och häll i det i grytan
*Häll på lite vatten och låt det koka en stund
*Lägg i en köttbuljong ,peppra med valfria kryddor (Jag tog svartpeppar, cayenne peppar, salt och grillkrydda)
*Häll sen i en näve sockerärtor
*Ta sen två st Arlas sogssvampspanna och häll i och rör om!
*När sen pastan är färdigkokt, häll av vattnet och häll sen i pastan i grytan rör om och SERVERA!!!
MUMS!!
Gott och såååå lätt!!!
//Minikocken Malin!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av JennyMolin:

åh, vad gott det lät! fast jag inte ens gillar svamp! men kött, pasta och nåt krämigt kan aldrig bli fel...hahaha...

2:a kommentar, skriven , av Marielle:

Ja, det var faktiskt till en tröst för det betyder ju i alla fall att nån tycker om min mat (mer än Carl då).



Den där rätten lät ju väldigt smarrig =)

3:e kommentar, skriven , av Pappa:

Har gjort detta två gånger redan (kanske lite modifierat recept men i stort sätt lika) Succé!! Både Mona och Carro gillade det (ja, Carro rynkade på näsan åt paprikan men den slank in)!!!

Jättegott, med blanda biff och bacon.

Kommentera inlägget här :