den hemska början på denna dag....

publicerat i Allmänt;
...
kärleken till ett djur det e nått alldeles speciellt...
jag ÄLSKAR djur... katter, hundar, fåglar.. ja allt.. jag e otroligt blödig för djur och vet jag att en film innehåller ett djur som plågas eller dör så finns det ingen chans för mig att se denna film.. jag gör det bara inte..!!!
min kärlek .. den STORA kärleken i mitt liv.. det e min son.. min snutt.. min 12 åriga lilla pojke.. HELGE!!

<--- den som får mitt hjärta att värka av kärlek!

Därför.. *suck*
var synen jag fick i morse på väg till jobbet.. en  sån fruktansvärd påverkan på mig.. jag blev helt förstörd.. jag blev så ledsen så tårarna fullkomligt började spruta på mig.. blev så sjukt jävla ledsen och mitt hjärta smärtade nått hysteriskt...
jag grät när jag kom till jobbet.. och kunde inte sluta..=(
jag kände mig hjälplös.. och mina tankar for vad jag hade kunnat göra för denna stackare ..
synen jag har framför mina stängda ögonlock.. den kommer ta lång tid för mig att få bort...
allt hände så fort... precis vid kastenhoffs motet.. då såg jag det när jag skulle svänga av motrovägen... kl var ju ca 05.47 på morgonen.. det var mörkt..
där får min strålkastare från bilen in nått i sikte.. nått som rör sig på motorvägen i filen längst bort... jag inser precis när jag kör förbi vad det var för nått.. denna stackars katt.. som kryper fram för att dens bakben inte bär den.. hur den kämpar för sitt liv för att ta sig bort från vägen...
mitt hjärta höll på att stanna av ren fasa... den måste precis ha blivit påkörd.. av nån bil framför mig...
jag visste knappt ut eller in.. hur skulle jag kunnat stanna för att springa helt mörklädd ut på en motroväg mitt i morgon rusningstrafik.. jag hade ju begett mig in i ett självmorduppdrag...=(..
sen tror jag inte mitt psyke hade klarat av att se denna stackare på närmare håll hur mycket jag en hade velat hjälpa den...=(..
jag led... jag fick panik.. jag var chockad.. ledsen.. och hela morgonen var såååå jobbig för mig.. jag grät och mina tankar på katten lämnade inte mig på hela morgonen...
tanken på att den låg där och led gjorde så ont så jag visste inte hur jag skulle hantera det..!!! ville hem och krama om min älskade håriga fyrbente vän där hemma..=(
jag bad till gud att nån som kanske var fler i en bil kunde stanna och försöka rädda katten...
mitt samvete dalade upp och ner samtidigt som jag visste att jag inte kunnat göra nått..
vet att man kan ringa polisen men hade jag gjort det e jag rädd för att dom bara skulle åkt dit för att skjuta den!!!!
i allafall var morgonen hemsk.. och denna morgon kommer jag aldrig glömma..=(..
*********
Som tur va hade vi utbildning idag... produktutbildning... från kl 11..
vi hade först teori.. som fick mig att tänka på annat...
sen fick vi gå ut på gården och prova alla våra maskiner... röjare, häxsaxar, trimmrar, lövblåsar, högtryckstvättar, gräsklippare, kompostkvarnar och motorsågar..=)
jag och syrran var i samma grupp.. vi var sååå coola och sååå snygga..=)
Syrran med röjarn och jag med lövblåsen=)


Syrran och jag med sågarna...=)

det var grymt kul och intressant..
och det fick mig att tänka på annat som sagt...
kl halv 5 var vi klara först så det var lång arbetsdag.. jobbat sen 6..
var åka och möta Daniel.. äta.. sen hem och byta om för att åka och träna... åkte ju förbi olyckplatsen igen och det låg ju ingen katt där som tur va... =(
var skit kul att träna.. vi träna med P-95 ..
var helt slut efteråt.. gött..
hem och duscha... blir sängen tidigt idag.. e grymt trött efter denna dag... taskig början och lång dag och ingen sömn..
så ha det mina vänner.. pöss

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Karin:

Jag har också sett en katt bli påkörd en gång. Fy fan va hemskt det var. Jag vände bilen och åkte tillbaka, och var livrädd. För skulle katten varit svårt skadad måste man ju döda den (enligt mig iallafall). Men som tur var så hade den slutat andas då. Så jag lade den intill vägen och lade en lapp bredvid där jag skrev mitt telefonnummer och att jag såg när katten blivit påkörd. Ifall ägaren ville ringa upp och få berättat för sig hur det gick till. (det hade jag själv velat) Nu har jag alltid med mig ett slagträ i bilen. Det kommer jag använda om samma sak händer. (om man är långt ifrån en veterinär såklart) Och, ja, polisen hade tagit död på den, för det är väl det snällaste man kan göra. Jag hade dock bara behövt döda en fiskmås i tjänst.. än. Hehe! Kram

2:a kommentar, skriven , av Malin:

.. usch grejen e ju att jag ALDRIG hade klarat av att ta livet av den... ALDRIG!!!!.. det finns inte i min värld att klara av det även fast jag vet att det oftast e bäst för den... därför skulle jag aldrig kunna klara av en sån sak själv... haha.. en fiskmås.. ja det hade nog t.o.m jag klarat av.. =).. kram

Kommentera inlägget här :