Kriga!

publicerat i Allmänt;

Ja det e så tråkigt att det gått så här långt.. men folk har sagt åt mig att stå på mig!!! Ja väggarna i vardagsrummet e ju katastrofala.. det var dom ju när jag flyttade hit... ringde ju då Wallenstam och dom sa ju att självklart skall jag få nya tapeter.. så fick kontaktat en speciell färgaffär som dom hade kontakt med var ju där och såg ut tapeter och färg .. ringde dom nu i går och betsällde då jag var tvungen att mäta väggarna och då säger dom ju att wallenstam betalar ju bara 60 /rulle .. hmm.. vad får man för tapeter för 60 kr rullen???..

ja så där får jag ju lägga en slant sen har ju dom som sett väggrna sagt att detta e väl nått wallenstam borde fixa åt mig.. jag skall väl inte behöva tapetsera detta själv?????

ringde därför hon tanta på Wallenstam i morse för att kolla detta igen.. men hon menade på att detta får jag göra själv och kan jag inte tapetsera så borde jag ju ha valt färg då istället.. men va FAN!!!!!

blev både besviken och frustrerad... kom till jobbet där jag fick stöd av både chefer och arbetskompisar därav en av dom säger .."men Malin e du inte med i Hyresgästföreningen?" jo det tror jägarn det att jag e... fick ju snabbt raggat tag i deras nummer .. och silken respond jag fick.. dom vart på krigsstigen med en gång..!! så på Tisdag nästa vecka får jag besök av min handläggare som skall bedöma väggarna och gå till botten med detta så jag får hjälp med tapetseringen!!! hihi.. gött!!

Hon ville även att jag skulle maila över lite bilder på det värsta på väggarna så det gjorde jag!!!

      

så dessa fick hon och jag hoppas jag får all hjälp jag kan få av dom!!!

Hade ju en fastighetsskötare här i morse som skall fixa min läckande kran i köket men han lyckades bryta av hela spaken som man stänger av vattnet med så det blidde inget fixande.. han skall återkomma på Torsdag morgon... jävla meck då!!!!

ANNARS DÅ!!!

jo här e det fullt upp... hade besök av Marie förra veckan.. då hade jag bakat scones och citron kaka.. *mums*

 

GÖTT!!!

Jag lyckades även åstadkomma en blodblåsa på mitt ena lillfinger... jäkla magnet till att vara stark!!! skulle sätta en sån dära man sätter upp knivar på, på kylskåpet... det gick på en sekund så hamna mitt lillfinger emellan och blev så här..=(



AJ!!

Det har fortfarande inte gått över...=(

på Fredagen åkte jag till Allum med Jessica en sväng... hittade glansiga leggings och en tröja och båda kostade bara 99 kr... KAP!!!



Kanske skall användas när Daniel fyller år.. eller på min inflyttningsfest=)

Såg ett par döläckra skor på Bianco!!!



VILL HA!!!!

Ja vad mer.. spelade match i Söndags... på Rydsbersgplan.. och vi vann med 3-0.. mot Hindås.. så jäkla gött!!!!

behövde vi!!!

jag spelade högerback igen vilket jag gjort dom senaste 3 matcherna.. och snart sitter det väl.. haha.. känns rätt kul faktiskt..=)

på Fredag e det match mot Bergum .. och då blir det Basic efteråt...=)

Jag har ju gått och skaffat mig ett 4 jobb nu.. på Stures i Alingsås..=)

http://www.klotet.se/

skall stå i dörren som entrevärd... skall bli grymt kul.. första passet e på Lördag=)

ledighet vad e det????

=)

ja.. shit.. mycket att göra.. har en TO DO LIST med allt jag har att göra... fått en del avcheckat i allafall=)



KLONA SIG KANSKE!!!

Ja och paret jag visade min lägenhet för i Gråbo verkade super intresserade så jag tror dom fick den.. skall ringa Förbo om detta för dom kunde ju ta den nu redan i månadsskiftet!!! gött som FAN!!!

trivs ju som fisken här i Jonsered.. har 2 vildharar som brukar sitta på gräsmattan utanför.. dom e för jäkla söta..=)



Godisar!!

nä det var väl allt för idag..

jag hoppas skiten löser sig med väggarna.. så ha det gott folket.. köss!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av marielle:

Skojar du eller???? Snygga väggar...verkligen..

2:a kommentar, skriven , av Adler:

Tro fan att doms ka fixa det.. KRIGA på Malin :P haha.. och ÄLSKA BIANCO!!!!! :D

3:e kommentar, skriven , av Marie:

Såklart du ska stå på dig, så ska det verkligen inte se ut på väggarna när man flyttar in. Sen måste man ju såklart få välja tapter om man vill... DU FIXAR JU ÄNDÅ DERAS LÄGENHET!!!! De borde vara tacksamma... Så de va den bilden på de rosa skorna jag inte kunde öppna på mobilen.. grymt snygga!!!!

4:e kommentar, skriven , av pappa:

Stå på dig Malin. Du är beundransvärd, Loppis!

5:e kommentar, skriven , av rebecca:

hej, skulle betyda mycket ifall du ville hjälpa mig att vinna en symaskin.



Gå bara in på länken:

http://www.skovdesymaskiner.se/contest2.html



och rösta på nr.9



tack på förhand hihi :)

6:e kommentar, skriven , av lisa:

coola skor:)!

hoppas du har en bra dag:)!

7:e kommentar, skriven , av Jenny Molin:

så trist när hyresvärdar beter sig som rövhål, det finns ju lagar och regler att följa, varför inte göra det lätt för sig och följa dem???? mamma jobbar på en privat skola/dagis/fritids och de hyr lokalerna av en komplett idiot som bråkar om allt som de har rätt till, även säkerhet och arbetsmiljö som finns i lagen!!! Arg blir man! Skorna var väl snygga, men AJ att gå omkring i de klackarna en hel kväll????? ;-) miss you, pöss

Kommentera inlägget här :