Orka...

publicerat i Allmänt;
.. hmm.. ja som ni vet har jag ju krigat en hel del angående väggarna i vardagsrummet.. kontaktade ju hyresgästföreingen.. och världens bästa kvinna kom hit och tittade på min lägenhet.. hon var genom snäll och stöttande.. och tyckte Helge min var helt fantastiskt fin och mysig så han fick en hel del kel.. haha.. där fick ni som tycker han e ful..=)..
hon nämnde massa saker.. som sprickor i tak.. taksladdar som sticker ut.. väggarna självklart.. och även dom dära sakerna som skall sitta på elementen...
hon var stemhård och sa att detta skall hon ringa wallenstam om.. kändes så skönt att ha henne i ryggen.. dan efter ringde hon och sa att hon ringt wallenstam och att hon besiktningstanten där ifrån skulle ringa mig och komma hem till mig för att kolla på allt..
kändes både läskigt och bra... tanten ringde och vi boka in en tid igår..
var la så där pigg när hon kom.. trött hängig och sjuk.. men men.. fick bita ihop..
men ACK så besviken jag blev... ja.. en målare som kommer hit och gör grundarbetet kan jag få.. men inget annat..
han spacklar och slipar i alla hål..
men målning och tapetsering får jag göra... blir så jävla less att det skall vara så svårt...
men men.. jag orkar fan inte kriga mer.. orkar inte.. Daniel var ju på mig med en gång om att ringa till hyresgästföreningen igen.. men jag orkar inte mer nu.. vill ju bara få det gjort.. får väl göra det själv då...=(
just nu önskar jag ju att Daniel verkligen bodde här för då kan han göra dessa samtal lika mycket som jag måste göra dom.. det e JAG som fått göra ALLA samtal...
som förra torsdagen när jag var så jävla dålig och min el helt plötsligt stängdes av.. då var det jag som fick sitta i telefon med Göteborgsenergi.. jag var så ledsen och trött så jag bara lipa som en gris till slut...
så Daniel hade inget val än att ta över luren.. jag orkade bara inte.. dom hade ju stängt av fel el.. grannens som skulle stängts av.. detta jävla meck med att ha koll på vems lägenhet som e vems..!!
ja.. min bil besiktades ju i Måndags.. visste att det var risk för vissa grejer men jag och Daniel tillbringade 3-4 timmar i verkstan i Söndags för att få ordning på det mesta.. men men.. jag fick ju samma gubbe som jag hade förra året så det var kört på dom grejer han hade nämnt redan förra året.. rost i underkanten.. och ett däck som var nerslitet... så Daniel har fixat nya däck och får svetsa underkanten..!
Tur man har en bilmekaniker till kille..=)
hmm.. idag e jag jätte trött verkligen... känns i min kropp att jag inte e okej..
vet inte hur jag skall göra i helgen då jag skall jobba.. hmm..
halsen e så där.. känns att antibiotikan gör sitt..
måste äta nått nu.. så ha det!
// Malin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jenny Molin:

men ärligt talat.....vafan....hur svårt ska det va å följa regler?????????+ vad förbannad jag blir!!!!

Kommentera inlägget här :