Kycklingwok!

publicerat i Recept;
Middagstips

Idag blev det kycklingwok.. gott och lätt=)
För ca 4 pers
*Koka upp vatten för ris, och tillaga det ris du tycker bäst om (Jag använde mig av Jasmin ris i påsförpackning)
* ta ca 800-900 gram Kycklingfileer
Strimla och stek i en wokpanna med lite olja eller smör
*Strimla sen Gul paprika (Ganska så stora bitar), Champinjoner, Gul Lök (Stora bitar)
*När kycklingen är genomstekt häll då i dessa grönsaker...Och bryn tillsammans
*Ta en konserv burk minimajs , Skiva upp majsen i 3 delar och häll i woken
* Ta ca en halv förpackning färska sockerärtor och häll i woken
*Jag tog även lite frysta Classic wok grönsaker och hällde i med...
*Låt det bryna några min  (ca 5)
*Sen använde jag mig av 2 färdiga wok sås påsar ( Red Hot Curry från Santa Maria)
*Hällde sen på lite matlagningsgrädde och lär det puttra på svag värme i ca 5-6 min
KLART!!!



Min matlåda för i morgon..=)

Visst ser det mumsigt ut???


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jennie:

Ser gott ut men synd att jag är "allergisk" mot nästan alla kokta/stekta grönsaker, men framför allt morötter =)

2:a kommentar, skriven , av Jessica:

Tack! Tyckte det var dags för förnying av bloggen:) Maten ser gudomlig ut! Och Petra Mede....usch! Du spelar boll i Stenkullen va? Vilka dagar och tider tränar ni? En vän undrade!

3:e kommentar, skriven , av Jessica:

Tack! Tyckte det var dags för förnying av bloggen:) Maten ser gudomlig ut! Och Petra Mede....usch! Du spelar boll i Stenkullen va? Vilka dagar och tider tränar ni? En vän undrade!

4:e kommentar, skriven , av Jessica:

Tack! Tyckte det var dags för förnying av bloggen:) Maten ser gudomlig ut! Och Petra Mede....usch! Du spelar boll i Stenkullen va? Vilka dagar och tider tränar ni? En vän undrade!

5:e kommentar, skriven , av Jessica:

Tack! Tyckte det var dags för förnying av bloggen:) Maten ser gudomlig ut! Och Petra Mede....usch! Du spelar boll i Stenkullen va? Vilka dagar och tider tränar ni? En vän undrade!

Kommentera inlägget här :