Ledig?

publicerat i Allmänt;
.. japp i morgon e jag L E D I G !!

Skall bli så underbart jävla skönt och jag blir lycklig i hela min trasiga själ av att bara tänka på det..=)
blir sovmorgon till 10... upp äta nått som jag kan skrapa ihop till frukost och titta på favvo såpan "Våra Bästa år"



ligga och dra mig och sen gå upp och göra i ordning lite här hemma...
Lovade min chef att INTE städa.. men en dammsugning måste jag göra....
Skall även sätta upp en tvätt tid...
gå igenom räkningarna och betala dom.. lipa en stund över hur fattig jag e.. sen nonchalera det hela och åka och storhandla ... behöver fylla båda frys och kyl!!!!
Jag blir oerhört deprimerad av att inte ha mat hemma...
vi har en matkostnad på 4000 tusen kr i månaden.. vi e 2 vuxna plus 1 katt.. e det för mycket????
Daniel frågar mig varje dag nu hur sjutton vi kan ha gjort slut på 4000 kr..!!!
men jag e ju laktosintolerant och den mjölken och alla produkter som e mjölkfria e dubbelt så mycket dyrare.. tyvärr...
sen förösker jag vara nyttig oxå och då drar det oxå iväg i kostnad...
nog om det.. jag skall även ta en sväng förbi systemet.. vill ha mina Staropramen hemma..!!!!!!
varit sugen sen vi var på restaurangen sist för 2 veckor sedan..!!!
FAVORIT ÖL!!!!!

på kvällen skall det bli nån god middagsrätt med fläskfile... mmm.. nått förslag på tillbehör???

så en underbar Fredag att se fram emot...=)
Till helgen skall jag och Daniel antingen besöka motor mässan på svenska mässan eller så skall vi ta oss ut till Stora Holm där det e mc och bil uppvisning...=)
Daniel lutar mer åt Stora holm men för min del beror det på vädret..=) skall bli mysigt...
jag jobbar ju Lördag kväll... men annars en ledig och mysig helg att se fram emot...
***********
Hmm.. var ju och jobba idag.. mådde bra fram till lunch .. då drog det igång igen.. började känna mig konstig i magen igen.. och huvudet började sprängas igen...
energi lös och kände mig helt off...
vad e det med mig????

var därför som jag tog beslutet och gick in till chefen och bad om ledigt... han gav ju mig det men jag fick ju då lova att inte ge med mig för mina tvång...
och jag skall allt kämpa för det i morgon..=)

just nu har jag lämnat all disk från middagen.. orkar faktiskt inte ta den och MÅSTE inte ta den... står emot...
*duktig*

Så jag mådde iallafall genast mycket bättre efter jag fick beskedet om ledigt...
kl 17. stämplade jag ut och åkte till gymmet.. svidade om och ställde mig på bandet... blev en löpning i 15 min... och lite power walk sen upp duscha och ta på mig åka till Floda vänta in Marielle
och sen åka till min farbror hus.. min styvmamma fyller 40 år idag så hade med oss tulpaner och ett kort...
vi var inte där länge men en stund i allafall.. meningen var att hon skulle befinna sig i Indien nu för att fira sin födelsedag där nere men eftersom planen inte riktigt går som dom skall fortfarande så har hon inte kommit iväg.. och pappa är i Stockholm hela dan...
sa grattis i allafall och åkte sen hemåt.. jag var vråååålhungrig....

hem och tillaga det vi hade i frysen.. haha.. man tager vad man haver.. var la så där.. kan inte säga att det var super gott och längtan efter lönen i morgon har aldrig varit så stor..!!!

nu skall jag slappa..

åhhh ledig i morgon.. fy vad underbart det skall bli!!!!!!



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie:

Skönt med ledigthet... märks när man läser vissa inlägg att du behöver det... vad sägs om hasselbackspotatis.. mums mums.. själv väntar otåligt på en inbjudan... ska bli spännande att smaka på Kocken Malins mat... alla bilder du lägger upp på det du gjort ser ju bara så gott ut. Kram på dig gumman...

2:a kommentar, skriven , av malin:

ja det skall bli grymt gott... hasselbackspotatis.. där sa du nått... ja alltså.. jag kan visst laga mat men ibland e det ett rent skämt att se mig i köket.. som idag.. haha.. Daniel var vansinnig på mig för att jag brände sås, fiskpinnar, schnizel, pommesfrittes.. haha.. allt gick åt helvete.. men men.. snart skall ni få en inbjudan.. lovar!!!

3:e kommentar, skriven , av Jennie:

Tycker du ska testa att göra en sån fläskfilerätt som jag gjorde för nån vecka sen med skivad potatis i ugn och hemmagjort vitlökssmör =)!



Kram

Kommentera inlägget här :