God Morgon på er!!!

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
.. jag var så duktig så jag vaknade redan strax efter 10 idag... satte på tvn och tvingade mina ögon att hålla sig öppna... vill bara sova... jag är en sån expert på att sova va!!!!!
Igår gick jag upp redan 9.30... åt frukost tog på mig och åkte till syrran...
passade Erla hela dan...
började med en promenad...
sen var jag bara tvungen att städa undan lite...
ibland tycker jag det är ett rent under att jag och syrran faktiskt är släkt.. för det finns inte ett enda sinne av städning i henne...
inget är organiserat och det finns ingen ordning på nått!!!
jag klarar inte av att vistas själv en hel dag i en sån miljö så jag var tvungen...
=)
Jag fick städgenen hon fick matlagningsgenen och våran tredje syster fick utseeendegenen...
jag satte mig efter en timmes städning eller så... med en kaffe i soffan och tittade på "Twilight" .. kan nog se den en antal gånger... kommer aldrig tröttna och ville se den nu när jag hade läst ut boken... dom har ju missat så himla mycket=(.. så är det ju alltid...
efter det packade jag in Erla i bilen och åkte förbi donken.. jag vet.. dumma dumma mig men behövde mat i magen.. åkte sen vidare ut till Daniel.. som var i verkstan...
där fick Erla springa av sig och leka med dom 3 killarna...
Zeus, Chico och Aramis...
Zeus är ju den som är mer i storlek till Erla.. haha.. stackars Chico.. blev så kär.. men han är ju liten.. han nådde ju inte upp.. ställde sig till slut och gav Erla lite kärlek mot hennes framtass.. =)
var där en stund...
Daniel fick fixat sina bromsar på sin bil..
Erla fick ligga i bilen det sista...
jag gick klädd så här hela dan..
.... i stövlar!!!! Jäkla sketväder!!
vid 17 åkte vi hemåt igen.. jag åkte förbii mig och hämtade kläder bara.. sen åkte jag hem till Linda och dom.. tog då tag i Övervåningen lite granna.. Katterna hade lekt rövare där uppe och vält ner en blomma.. så det var jord ÖVERALLT!!!
efter det fick jag satt mig i soffan...
skulle äntligen få börja med bok nr 2...
plötsligt hör jag dunsar på utsidan bakom mig.. vänder mig om.. där är Vilda (kattmamman) och hennes tre kattungar!!!!
Hur FAN kom dom dit!!!
AHA.. hoppat ner från förnstret som jag hade öppnat på andra våningen... GAAAAAHHH!!!!!
PANIK!!!
Ut och fånga alla kattungar...
medans en nyfiken och exalterad Erla ville vara med... shit... jag var halvt hysteriskt innan jag hade fått in en och en kattunge och till slut fått upp dom på övervåningen och stängt dom fönstrerna..!!!
helt genom svett!!
Jäkla skit kattmamma som lurar ut sina ungar på sånna upptåg!!!
jag märkte ju att den ena kattungen haltade oxå.. GREAT!!
men undesökte hans tass och han verkade inte ha ont när jag tryckte på tassen så den var ju inte bruten i allafall..
så jäkla typiskt!!
jaja..
jag var kvar hos syrran till halv 11 på kvällen.. tog en sista promenad med Erla.. och åkte hemåt..
helt slut... träningsvärk i ryggen och var bara helt slut av alla katt och hund bravader under dagen!!!
jag och Daniel gick och la oss...
idag vet jag inte riktigt vad som händer...
jag har ätit frukost och skall iväg och handla tänkte jag...
Bettan kanske kommer hit sen så skall vi kolla på "Twilight" och "New Moon".. hon har ju som sagt ALDRIG sett dom!!!
Galet!!
Nä nu skall jag koka lite kaffe och läsa lite..=)
ha det!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie:

Hade du haft fyra ungar gummman hade du nog inte orkat städa lika mycket som nu... (fast man vet ju aldrig med dig) ;)

Kommentera inlägget här :