Happy fucking Lucia ja...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
ja idag är det Lucia...
och vilken underbar start jag hade på dagen då...
NOT!
Punktering på högre bakdäcket.. några meter från jobbet bara som tur va men ändå... fick ju rullat as sakta till jobbet ... däcket helpaj..
jag vet man skall ju inte köra på ett punkterat däck men jag hade verkligen bara några meter kvar till jobbet så kände bara.. "Låt mig åtminstonde få komma dit i allafall"
Har aldrig fått punka förut.. så jag vet ju inte riktigt hur man märker det... märkte ju att bilen började låta lite och gå konstigt... fattade ju efter en stund när bilen började luta...
men det var ju ingen explosion eller nått sånt läte direkt...
knepigt...
jaja... Daniel kunde ju inte komma ifrån sitt jobb så jag har pratat med hans bror på verkstan idag dom har fixat ett däck men hann inte hjälpa mig idag utan jag får helt enkelt åka ner i morgon bitti till dom och ta komp på jobbet...
får ju inte åka med reservdäcket för långt, för snabbt och för länge...!!!
*GULP*
jaja.. shit happens.. eller hur...? =)
Fick Lucia fika på jobbet idag i allafall.. glögg, pepparkakor och lussekatter... Mumma...
förut hade vi alltid Lerums Lucia som besökte oss oxå men vi har slutat med det...
lyssnade på Lucia på radion istället...
När man gick i skolan så var man ju betydligt mer insatt i Lucia och allt sånt...
nu är det ju typ..
"Va ? Är det Lucia idag?"

Jag har faktiskt varit Lucia kandidat 2 gånger...

En gång i nian på högstadiet.. kom 2 då..
sen en gång på Gymnasiet...
vann inte då heller...=)
Tur är väl det med mina nerver..=)
Nä..
har nanat en stund på soffan vilket var välbehövt.. så sjukt trött men har inte druckit kaffe idag och det märks med en gång!!!
Inte kan jag ta mig någonstanns idag=(
jaja..
ha det!

Kommentera inlägget här :