Oj Oj OJ...

publicerat i Allmänt;
Svin trött...!!
Så sjukt mycket grus i ögonen just nu...
Precis fått sätta mig tillrätta i soffan .. haft en hel hektiskt dag.. med jobb, storhandling, matlagning och bakning!!!
Kakorna står i ugnen och e klara om cirka 5 min...
Enkakka skall jag ha med mig till jobbet i morgon och en skall jag och Daniel äta upp i morgon.. kanske får Bettan på besök efter jobbet i morgon så då får hon hjälpa oss..=)
Idag har jag haft ett laktos anfall utan dess like.. åt en krämig pasta med kött till från delikatessen och dom måste haft i både creme fresch och grädde i pastan för helvete vad dålig jag blev.. magen började knorra ca 30 min efter lunch... sen kom kramperna.. sånna kramper så man vet inte vad man skall ta vägen man blir genom svettig och man får bara föröska andas rätt... sen fick jag rusat ut på toa... 4 GÅNGER på ca 40 min..=).. Aj Aj AJ..!!!
Det var inte skönt...!!!
usch.. min stackars mage...
haft yrsel idag med... kan inte röra på huvudet för kraftigt för ojojoj vad det snurrar då.. skit läskigt.. men jag hoppas att det skall gå över i helgen...
efter jobbet så åkte jag och stor handlade..
Fick planera helgen mat och massa sånt.. kostade 800 kr och blev 3 kassar..!!
Efter en timme fick jag äntligen åkt hem.. Daniel fick hjälpa mig bära upp allt.. började med maten.. mumma..
Kyckling file med cous cous sallad och god kall sås till..=)
enkelt och så gott...
Recept?
för ca 4 pers.
Kyckling filèr
ca 5 st
steks i lite matfett och kryddas..
jag kryddade med salt, svartpeppar, cayenne peppar och grillkrydda
Bryn dom bara så dom får lite färg på båda sidorna lägg dom sen i en form och ställ in dom i ugnen på ca 175 grader.
Cous cous

Koka upp
5 dl vatten med ca 1 tsk salt och 2 matskedar olja
ta sen av kastrullen från plattan och häll i 6 dl cous cous
rör om och lägg locket på
vänta några min och rör sen om så det inte e klumpigt...
häll det i en stor skål.. låt det svalna ..
hacka sen körsbärstomater i två halvor (en förpackning), hacka rödlök (en halv) och ta feta ost som du häller i skålen med cous cous, rör om!
Sweet chili sås

Ta en creme fresch
häll över det i en skål.. ta sen ca 1,5 dl sweet chili sås , 1 vitlöksklyfta och peppra med svart peppar!
Maten serveras sen när kyckling e genom stekt.. ser du när du skär i den men det hoppas jag alla vet..=)
VOILA !!!
Food ala Malin stile..=)
smaklig måltid..=)
nu kikar jag på Glee.. blir nog tidigt säng gång idag!!!
TJIP

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica:

Hej!



Det kan inte vara gallan som spökar?



Hade samma problem förut, väldigt länge, sedan fick jag diagnos gallsten och opererad för det och har inte dom problemen längre.. Trodde först det var laktosintolerans men inte, utan gallan var det!



/Jessica

2:a kommentar, skriven , av Malin:

Oh fan.. kan det börja så???.. haft det sen i Höstas... men har ju blivit bättre av att byta ut mjölk och allt som innehåller laktos men e ju inte riktigt hundra på vad det kan vara.. skall till läkaren för att göra lite fler tester får se vad dom säger.. tack för tipset och kul att du läser..=)Kram

3:e kommentar, skriven , av Jessica:

Jag tror det fast är ju inte doktor:) Jag bytte också ut allt mot laktosfritt och det blev bättre. Nu kan jag äta "vanliga" produkter. Hoppas det blir bra!

Länkar din blogg om det är ok?

Kram

4:e kommentar, skriven , av malin:

det e jätte okej..=) och hoppas det var okej att jag länkade till din... du e ju så stor nu i Lerum så dom flesta läser väl redan din så antog att det inte var några problem..=) Tack igen för tipset!! Kram

Kommentera inlägget här :