Frölunda match på Tv..

publicerat i Allmänt;
Japp.. det e det fast FAN det går ju inge bra!!!! 17 min kvar av sista perioden och det står 1-2 till BRYNÄS!!!!

SKIT!!!

Jaja... Luktar gott i min lägenhet... doftljusen står och brinner...
Lagat mat har jag gjort med... blev ris med fläskfilegryta och sallad till=)
Vill ni ha recept?

Okej..=)

Fläskfilegryta med Ris
ca 3 personer
*Ta cirka 500 gram fläskfile och skiva den i bitar
*Bryn detta i lite flytande margarin i en gryta
* Hacka sen upp champinjoner och paprika (valfria grönsaker)
*Salta och peppra först köttet när det blivit genomstekt
*Häll sen i grönsakerna och bryn det med köttet
* Häll nu på en flaska kantarellfond i grytan och tillsätt matlagningsgrädde
* Låt detta koka upp lite lätt och krydda nu valfritt (Tex grillkrydda, svartpeppar, vitpeppar)

* Under tiden så kan risvattnet koka upp och riset läggas i
* Grytan skall nu bara småkokas i ca 5-7 min
* Jag avslutade med att lägga i lite soja, sweetchili sås och lingonsylt i grytan *TIPS BARA!

*servera med en god och valfri sallad till=)
Smaklig Måltid=)





Blev ingen träning idag.... Dumma dumma mig... men jag har varit som en klubbad säl idag... funderar på att ta en kvällpromenad.. får se hur jag gör..!! Tjip!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie:

Tips till parmiddagen eller??? ;)

Kommentera inlägget här :