Nytt År

publicerat i Allmänt;
Japp då vart det Januari då=)
Nyår var alldeles lagom.. sjukt go mat och gott sällskap..=)
Förrätt, Huvudrätt och efterrätt=)
GOTT som FAN!
Min Älskling!!!

Vid 2 tiden på natta så slingrade jag och älsklingen bort till Marielles hus, Dom var bortresta så vi lånade deras gästsäng=)
Slocknade som 2 ljus..=)
På moegonen gick vi bort till Linda igen...
Blev en promenad ut i skogen med alla barn och hundar!!
efter det blev det en go fet kebabpizza..=).. mmm
lite wii spel och en varvning av super mario spelet.. haha.. var dööö kul!!!!
sen åkte jag och Daniel hem.. fick med oss Nora hem.. men hon fick hemlängtan efter ett tag så Linda och Henke fick hämta henne igen...=)
Vi har ju kört Harry Potter maraton här hemma så vi avslutade med sista filmen ..=)
Längtar nu till sista filmen!
På Lördagen så packade vi faktiskt bilen och åkte ner till Össjö, som ligger i Skåne!
Där har nämligen Daniels pappa en jaktstuga så hans föräldrar var där..=)
Blev ju även en snabbvisit förbi Ullared oxå..=)... Daniel har ju aldrig varit där..=).. fick shoppat lite granna bara.. bland annat ett par termobrallor..!!!
Daniel var ju stressad och ville iväg så fort som möjligt så jag sprang som en skållad råtta där inne..
vi var ju framme i Skåne runt 4 på dan=)..

På väg till Skåne=)

väl framme möttes vi av denna syn!
Ett gott fruset vårtsvin!

På kvällen åt vi god oxfile med potatisgratäng med rosepepparsås..=)
det blev även en promenad ute i skogen i ca en timmes tid..=)
var en mysig kväll=)
På Söndags morgonen så åkte jag in till Ängelholm och mötte upp min snutta Jenny!!!
Härligt att träffa henne..=)
blev en fika i stan och sen följde jag med henne och hämta barnen hos hennes föräldrar.. Jag åkte sen och mötte upp Daniel och hans mamma och åkte sen hemåt.. jag var snor trött och hade en mensverk utan dess like.. så jag somnade till några gånger.. blev även denna gång en snabbvisit på Ullared..=).. denna gång handlade vi till Daniel.. letade helt galet efter en viss ljuststake till Marie.. var så jävla surt för dagen innan hade jag sett den i kundvagnen på en kund som redan hade handlat!
så jag visste ju att den fanns någonstanns.. men hittade den fan INTE!!!!

fick ge upp..=(
vi åkte hemåt fast åkte förbi Daniels kompis Johan på vägen.. jag hade ont i magen var trött och ville hem till Helge så vid sju så åkte vi.. handlade och var hemma vid åtta.. gjorde då tacos som vi gotta oss med.. kika på film
en svenk film som hette "Du och Jag" med hon Noomi från Flickan som lekte med elden och dom filmerna!
Det var ovanligt att se henne som normal.. riktigt söt ju!!!
filmen var dock så där.. rätt seg och typiskt svensk..!
Idag har jag varit ute i pulkbacken med mina syskonbarn.. var tok kul när även Erla rålkade hamna i pulkan och åkte med en bit.. haha..!!! blev efter det en fika i Alingsås.. =)
Nu har jag och Daniel ätit lite och skall väl slappa vidare i soffan.. gott.. ha det vänner.. pöss

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie "The one and only"...:

Hmmmm.. va ju en mindre trevlig synd att komma ner till :(

Tack för att du letade va snällt... synd att du inte hitta den, men är ju tanken som räknas ;)



Fin du va på nyår, ni verkade ha haft en trevlig nyår... kanske borde boka dig redan nu tills nästa.. så man kan få a lite kul på nyår för en gång skull ;) kram kram

2:a kommentar, skriven , av Marie... igen!!!:

hahaha.... syn skulle det ju var.... ;)

Man kanske kan behålla synd ändå.. :)

Kommentera inlägget här :