Räkröra ala Malin!

publicerat i Recept;
Denna röra är inspirerad från ett recept jag fått av en gammal vän från Gråbo!
Har ätits sjukt många gånger av mig och Marie..=)

Både före och efter fest.. och även på stranden..=)

Pefekt för sånna tillfällen.. på baguette eller i bakpotatis..=)
RÄKRÖRA

Du behöver:

1 burk räkor
1 burk kräftstjärtar
8 dl Lätt creme fresh
1 bunt färsk dill
1 rödlök
citronpeppar
cayenne peppar
paprika pulver
svartpeppar

Gör så här:

Blanda i creme freshen i en stor bunke
häll sen av vattnet från både räkorna och kräftstjärtarna och häll i dom i bunken,
hacka upp löken finhackat och häll i,
hacka upp dillen fint och häll i den oxå,
blanda sen ihop allting och krydda !

VOILA!!

en mycket god röra!!!




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie:

fast cayenne peppar, paprika pulver och svartpeppar är ju inte med i orgenalreceptet... sen har man ju majones i oxå...så fick jag lära mig den i alla fall :)

2:a kommentar, skriven , av Marie:

och att det ska väl vara gräddfil iställer för creme fresh????? Vi Måste ha lärt den helt olika.. hahaha... inte lika för fem öre ju :)

3:e kommentar, skriven , av malin:

nej jag skriver ju att det är räkröra ala malin.. så det är bara inspirerat efter Johnnys recept...=).. det är mitt recept detta=)

Kommentera inlägget här :