Fixat lite till....

publicerat i Allmänt;
.. ja inte för att jag orkade men jag fixade lite till med bloggen...
ser lite bättre ut nu tycker jag...
får ta det lite i omgångar tror jag.. haha..
så sjukt meckigt...
men tycker jag e grymt duktig ändå som klarar det själv..=)
*************
Hmm...
Idag har varit en tuff dag för mig....
Har idag fått min dom angående min mage...
=(
Hade läkar tid kl 10.00
förklarade mina symtom med magen.. hur jag fått slutat med all laktos men att jag ändå känner av olika symtom som svullen mage, gaser och kramper...
MIN DIAGNOS:

Kolon irritabile

Tarmsjukdom!!!!
KUL!!

jag är alltså överkänslig mot typ ALLT!!
Laktos, fett, fibrer, kryddor, rotfrukter..
ja typ ALLT!!!
jag kommer få gå med i en dietist grupp där dom som har denna sjukdom får samlas och få ta reda på vad man kan äta...
under tiden får jag bara äta lätta saker och undvika att äta för mycket, för fett, för nyttigt och för sent på kvällen!
=(
Jag grät som ett litet barn inne hos läkaren... grät och grät och grät.. var tok pinsamt...
men jag kan inte hejda mina tårar...
jag gråter ju jämt...
fick även ta blodprov för att utesluta Gluten...
=(
Sen var det ju bara att samla sig och åka tillbaka till jobbet...
ja det kom ju en del tårar där med...
vet verkligen inte varför jag gråter...
men det e väl lite för att det e skönt att äntligen få svar på vad det e med mig.. men samtidigt väldigt tragisk att råka ut för detta...
min läkare sa ju att jag fått denna sjukdom på grund av att jag mår dåligt psykiskt..=(
"Magen är själens spegel" som han så poetiskt sa det...
grät ju ännu mer när han sa det.. haha
fick i allafall föröskt jobba den sista 1,5 timmen... sen åkte jag hem..=)
nu skall jag lägga mig och vila lite...
behöver det efter denna dag känner jag... sen skall jag ut och springa..!!
Ha det gött

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jennie:

Jätte fint du fått här inne. Det blir dock lite konstigt när man ska kommentera. Men visst är det en hel djungel av koder. Jag är helt värdelös på sånt så jag är nöjd med det jag fixat =).



Måste ändå vara skönt att ha fått en diagnos. Jag tycker att inte veta är det värsta som finns.



Japp det var i kungälv men dom lär ju finnas överallt på marknader =)...

Fanns i neon färger också. Dock så var dom pytte små. Jag köpt M/L och höll på att inte komma i det det gjorde mig irriterad.. men men så är det ju.



Kram

2:a kommentar, skriven , av Karin:

Vad har du gjort för tester på magen? Jag gick till min läkare för mina magproblem och nu ett par månader senare har jag genomgått flera OTREVLIGA undersökningar av tarmen innan de kunde konstatera att jag bara led av vanlig "stresstarm" eller Colon irritable som det så fint heter. Huvudsaken är ju att det inte är farligt, utan att man får äta rätt. Jag är så van vid en knepig mage att jag inte ens reagerar längre.

3:e kommentar, skriven , av malin:

han kände bara på min mage och sa efter att han fått höra mina symtom att det var det som du oxå har då..=) jag e ju ständigt svullen om magen.. och känns tungt i magen varje gång jag ätit... gasig och konstig... jätte jobbigt... men skall ju få lära mig vad jag kan äta så får jag se om det blir bättre...=) kram

4:e kommentar, skriven , av Karin:

Okej! Jag fick göra både en rektoskopi och en kolioskopi. Den senare var så painfull att de pumpade mig med droger. Jag låg där kl. 8 på morgonen, sketpackad, och fick försöka snacka så normalt jag kunde. Usch. Hemskt.

Kommentera inlägget här :