Precis...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
.. suttit och gråtit ögonen ur mig till...
"Marley och jag"



Visste att den skulle sluta sorgligt...
och tänkte in i det sista.. "jag borde sluta titta nu"

men det gick inte riktigt.. så nu sitter jag här och gråter som ett litet barn.. mest för att jag varit med om precis det...
Bonnie... min älskade Bonnie.. som jag älskade denna hund... hon var min alldeles egna hund.. och finns inte ord för vad hon gav mig.. den kärleken.. den trofastheten... minnena.. lyckan...
Den dagen jag var med dig och såg dina ögon slutas en sista gång var en av dom värsta dagarna i mitt liv...
går inte att beskriva den fruktansvärda smärtan i mitt hjärta...
jag älskade dig så...
och att se nån man älskar så behöva somna in.. det gjorde så sjukt jäkla ont så jag vill aldrig någonsin vara med om det igen...=(
Jag har nog aldrig gråtit så himla mycket... tur min syster var med mig...
tänkte kopiera in vad jag skrev i min dåvarande blogg denna dag då jag fick ta farväl av dig!
*********************
den 2/8-04

Min älskade Bonnie….

Fick ta farväl till dig idag…

Sjuk har du ju varit ett tag nu.. och elva år skulle du bli nu den 23…

Vet att du har det mycket bättre nu min älskade vän…

Trodde aldrig att det skulle vara så jobbigt att behöva säga farväl till dig..

Du somnade in så fridfullt… ditt huvud i min hand… *ipar stoll*…

Min älskade vän… nu får jag aldrig se dig igen… aldrig höra dig… aldrig se dig vifta på svansen…

Ingenting..
Du e borta … min Bonnie…

Min älskade… 

Du anar inte vilken stor saknad du lämnar efter dig…

Du finns här inne hos mig…*klappa på hjärtat*

En stor cysta hade du i magen… och tydligen hade du fått leukemi… min stackars vovve…

Min alldeles egna vovve..

Feber.. och ingen matlust..

Beslutet var det ju ingen tvekan om…

Men fy fan.. vad jag grät.. har aldrig i hela mitt liv lipat så mycket som jag gjort idag…

Lipar fan fortfarande..

Kvart över två idag.. den 2/8 så somnade du in… 

Min älskade vän.. vad det var svårt att lämna dig… så svårt att gå därifrån och låta dig ligga kvar… du såg ju bara ut som du sov… fast utan snarkningar.. du var död… borta…

*Lipar…*

Jag saknar dig så min älskade vän… 

Så mycket minnen du gett mig.. så mycket skratt.. så mycket kärlek och tröst…

Hela min tonårstid fick jag ha dig vid min sida.. men när jag flyttade hemifrån kunde jag inte ta med dig för min lägenhet e ju så liten.. mamma fick ta hand om dig.. 

Och nu så flyger du runt där uppe… gnager på ett ben och känner ingen smärta..

Älskar dig så mycket…

Hur kul skall det bli att komma hem till mamma nu utan nån hund som kommer springandes fram sååå glad och med dina pip leksaker i munnen.. helst allihopa på samma gång…

Fan vad jag saknar dig… !!!!!

R.I.P Bonnie Pettersson 

23/8-93 – 2/8-04 

Matte loves u forever... !!!!

*************************

Nu skall jag ut och SPRINGA!!!!






Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Karin:

När jag miste min Sally, för nästan exakt ett år sedan, var jag totalt knäckt. Gråter fortfarande över denna fantastiska hund. http://ulrikaahlqvist.blogg.se/2009/may/alskade-lilla-sally.html#comment

2:a kommentar, skriven , av Karin:

.. glömde skriva. Att jag också sett filmen, och grät helt hysteriskt. Ett tips till dig Malin är att INTE se filmen, Hachiko - A dogs tale. Där grät jag som faaaaaaan. Kolla trailern här: http://www.youtube.com/watch?v=FaS37E3gKOU

3:e kommentar, skriven , av malin:

ja jag har hört talas om den filmen... har sett trailern.. och redan bestämt mig där för att inte se den.. FY FAN!!!! så hjärtgripande...!!! Lilla goa vovven..!! Syns vi ikväll i slottskogen eller??? =)

4:e kommentar, skriven , av Karin:

Jag kollade, men såg dig inte. Träffade flera andra som jag känner! Sjukt svårt att springa bland alla som gick, trots att jag startade rätt långt fram. Och småkorvarna efteråt var goda..Kram

5:e kommentar, skriven , av malin:

ja jag kolla efter dig med..=) starta bland dom första jag med.. men det var satans trångt.. och dom som gick med en gång då..? borde skjutas.. jag sprang hela vägen på 27.30.. stolt e jag även fast det var en usel tid.. men trodde aldrig jag skulle orka..=)

6:e kommentar, skriven , av Karin:

Jag sprang på 25, och är nöjd. Sprang med håll typ hela vägen, av nån konstig anledning. Nästa år ses vi, då ska jag starta FÖRST!

7:e kommentar, skriven , av Malin:

du e ju grym Karin.. riktigt bra!!! ja nästa år skall vi springa in på 15 min som hon som vann gjorde.. haha.. sjukt snabbt..!!

Kommentera inlägget här :