Howdy!

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
.. lite synd om mig idag..
har ju 2 visdomständer som bråkar med mig... dom sitter där nere och har slått rötterna ner i halsen på mig...
dom sitter så jävla dumt och har fickor omkring sig som gör att det ständigt hamnar matrester där och det blir infektioner.. och hela halsen svullnar på mig.. jag kan knappt äta och kan knappt öppna min mun eller prata..=(
hade problem med detta tidigt i våras senast och fick då en akut tid till tandläkaren då..
dom spolade rent och satte en bakteriedödande linda runt tanden där bak.. kan säga att den smärtan var värre än nått annat när dom grävde där i tanden på mig.. jag ville bara dö..
IDAG.. har jag en ny akut tid och skall snart dit...
!!!!
FAAAAAAAAN!!!
men har dock fått i mig massa värktabletter då jag även fick min mens idag så magen har plågat mig plus hals och mun och tand...
ja ni fattar...
SYND OM MIG!!!
och pank kommer jag bli med...
för som min tandläkare sa sist.. dessa tänder MÅSTE dras!!!!
kostar ju bara ca 3000 kr per tand... kul... 6000 kr..!!!
och jag måste ha en speciallist som får göra det för att tänderna sitter så dumt.. sövd lär jag bli...
får väl se OM jag har råd att göra detta... och NÄR jag skall göra det!!!
Just nu har smärtan avtagit sjukt mycket.. känns nästan löjligt att behöva gå dit nu men det beror nog bara på att jag VERKLIGEN inte VILL!!!!

Värktabletterna kommer ju släppa sen och då kommer smärtan komma tillbaka..=(

Jag fick gå ca 20 min tidigare från jobbet idag.. för jag var tvungen att hinna åka och handla kattsand, sköljmedel och hinna hem till kl 12.. för då började min tvätttid och måste ju hinna tvätta allt innan jag skall till tandläkaren.. vet inte hur lång tid detta tar men max 30 hoppas jag..=(
nu är dom två sista mskinerna igång.. jag har hunnit bädda sängen.. ätit lunch.. tvättat ur Helges vidriga balja och hällt i ny sand.. som han självklart redan hunnit sätta sig och skita i... nu skall jag snart ner till tvättstugan för att hänga upp det sista sen åka...
usch... önska mig lycka till nu!!!
ikväll skall jag till Alingsås och träna självförsvar... skall bli grymt kul så då hoppas jag inte smärtan i min mun skall hindra mig...
skall kasta syrran i backen och knäcka näsbenet på henne.. haha=)
NÄÄÄÄÄÄ =)
Ha det gott... =)
I morgon fram till Fredag blir det nog bara mobilbloggande...
kommer jobba från 7 på morgonen till 19-20 på kvällen...
Inventeringsvecka på jobbet...
*URK*
hejsvejs!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Karin:

Har också problem med mina visdomständer. Tog bort en i september och den andra skall bort 20 december (soppa på julafton???). Som tur är har jag tandförsäkring som gör att det är gratis för mig att ta bort dem.. Första tanden satt skitilla och tog 90 minuter att ta bort. Tandläkaren skavde upp hela mungipan på mig. Men nu efteråt är det underbart!!!

2:a kommentar, skriven , av malin:

ja alltså jag måste ta bort dom men jag lider ju av tandläkarskräck light så jag vågar fan inte... sen är det ju inte direkt billigt heller=(.... men men... men din stackare... du måste ju få äta av den goda maten!!! Kram

3:e kommentar, skriven , av Karin:

Maten funkar nog efter fyra dagar. Det gäller att tugga på rätt sida. Julkola kan jag fetglömma!

Kommentera inlägget här :