Just nu....

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
... sitter jag ÄNTLIGEN i min soffa!!!
Från att ha jobbat från kl 11-17.. sen följa med Linda hem och sen åka till Lerum för möte kl 18-20...
sen hem..Daniel Hämtade mig han har ju haft min bil idag för han skulle fixa den men det hade han inte hunnit...=(
Jag svidade bara om här hemma med en gång och gick ut på min runda.. tog den korta idag orkade inte mer...
Pratade med lilla födelsedags barnet hela vägen...
behövde prata av mig var förbannat frustrerad men ville ju samtidigt säga Grattis till henne..=)
Jag är fortfarande frustrerad som fan men skall ta tag i det snart...
motar bort det för en stund och har en lugn stund framför datorn nu istället=)
Hittade en skön bild på Facebook förut på mig från i Lördags...
rätt söt.. eller hur?..
haha
Döööööööööh!!!!!!!!
Lite fler bilder från i Lördags... På mig och Daniel och Pudding som Zombie i bakgrunden.. sen jag och söta trez som hade lila linser dagen till ära.. så jäkla snyggt!!!
*************
Igår hade jag gärna velat klona mig...
hade det ju jätte mysigt här med hudvårdskurs och sminkkurs med Carina från Mary Kay..
var ju lite av en present från mig till Marie..
Hon fick även 2 andra paket av mig med leopardmönstrade saker.. armband, strumpor och muddar man kan sätta på sina stövlar.. =)
Vi fick pröva alla produkter och rengöra våra ansikten och smörja in dom sen få lära oss att sminka oss.. oj så snygga vi blev.. jag köpte en foundation och ett läppbalsam .. kanon bra produkter..=)
Ja tiden flög verkligen iväg för helt plötsligt ringde Linda och undrade vart vi va... då var kl nästan 17!!!!
Oj ..!! VI var ju bjudna på Middag hos dom och jag skulle ju även repa efteråt...
kände mig inte alls stressad!!!
ja Carina och Marie åkte ju ganska snart...
så då ringde jag pappa och förklarade...
han tyckte jag skulle åka till Linda... kände mig så jäkla dum... INTE ofta min älskade syster bjuder så på Söndags middag och hon hade ju gjort stek och potatisgratäng och efterätt.. så jag kunde inte säga nej.. så vi åkte dit.. och hade en mysig kväll där...
Pappa och dom fick klara sig utan mig på repningen!
Jag och Daniel åkte sen hemåt efter kl 20..
handlade då snabbt och åkte hem och hade söndags mys...
************
ja idag har jag ju jobbat sen som sagt varit på anhörighetsmöte... vi brukar inte ha på Måndagar men blev så just idag och då var det även en annan grupp som var där så vi slog ihop oss vid fikan och fick höra varandras historier.. när mina systrar och jag berättade våran historia om våran sjuka mamma och hur tufft vi haft det med henne.. så började flera av dom i andra gruppen att gråta...
många lider med oss.. dessa personer har ju förståelse för dom vet hur det känns med en sjuk mamma ...
men mest e det ju att dom tycker det är så jäkla tragiskt att vi som är så unga blir drabbade av att få en sjuk mamma så himla tidigt...
min mamma har varit sjuk sen hon var ca 53-54 år.. och jag var då bara 23-24 år... jag har inte haft någon mamma sen dess.. ingen rigtig mamma..=(
Min mamma har stora rörelseförhinder då hon numera sitter i rullstol, hon har dagligen mycket, mycket hallucinationer och är oxå väldigt glömsk och har stort behov av mycket hjälp och har därför 4-5 olika personliga assistenter som hjälper henne praktiskt taget dygnet runt!!!

Den mamma som jag en gång hade när jag var liten är den mamma jag minns här inne..*peka på hjärtat*
En mamma som ställt upp för mig, hämtat mig, kört mig och varit en underbar mamma med stor humor och ett otroligt stort hjärta...
få stunder så kommer den mamma tillbaka när man pratar med henne men oftats så är det en annan person i bara ett skal av min mamma kvar...
en grå dimma av den mamma som jag en gång hade!
Självklart sörjer jag... självklart plågas jag .. och det går inte en dag utan att jag tänker på min älskade mamma.. jag saknar henne även fast hon finns i livet...=(..
Jag pratar inte ofta om min mamma och har tagit ett sånt enormt steg bort från henne för det gör för ont att tänka på hur sjuk hon faktiskt är...
jag drar mig från att ringa henne.. även från att besöka henne för det kräver en sån otrolig mental förberedelse för det. man blir alltid ledsen när man besöker henne för då slår det en alltid som en käftsmäll hur illa det är med henne.. man blir ledsen då man ständigt får bevisa och övertyga henne om att hennes "syner" som hon har bara är hallucinationer... det är inte på "riktigt"...
Men jag älskar min mamma... älskar henne så otroligt mycket...
det dåliga samvetet står ständigt och knackar på min dörr för att jag anser mig själv vara en värdelös dotter som ständigt har ursäkter till varför jag inte "hinner" hälsa på henne...
Men hon finns med mig varje dag.. i hjärtat och tankarna.. men det vet ju så klart hon inte om...
*suck*
nog om detta deprimerande ämne...
ni kanske förstår varför jag inte skriver så mycket om det...
nä.. nu skall jag läsa lite bloggar sen lägga mig...
i morgon kväll skall jag passa lillasyrran och sova hos pappa..
mycket i denna vecka..=)
På Torsdag skall jag klippa mig... TJOHO!!!
och på Söndag skall jag tatuera mig!!! Dubbel TJOHO!!!
ha det mina kära läsare!!!

Kommentera inlägget här :