Äntligen hemma!!!!

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
Daniel har precis lärt mig hur man överför sina bilder till fånen.. så det jobbar min stackars stenåldersdator med just nu... !! tar ju år!!!
Silken dag.... jag är helt slut!!!
Nån promenad var inte att tänka på nu när jag kom hem så det fick slarvas idag!!!!
Började ju min morgon.. trött som vanligt åkte till Vårdcentralen i Lerum och var där strax innan 10.30 då jag hade läkar tid... Doktorn.. klämde, kände, tog blodprov.. ja ni vet alla sånna rutin saker på mig!!!
sen skicka hon iväg mig till provtagningsrummet för att ta lite blodprov för att utesluta annan skit... lämnade även ett urinprov!
Gick tillbaka till väntrummet och blev sen inkallad av Doktorn igen.. och det första hon säger är.. "Du skall nog sätta dig ner"...
WHAT!!!!!
Jag trodde verkligen att jag skulle få dödsdomen!!!!
DU ÄR GRAVID! Säger doktorn med ett lyckligt leende...
för mig kändes det som att hela jorden under mig ryktes undan och jag brast ut i störtvrål!!!
jag lipa som FAN!!!
HUR FAN ÄR DET MÖJLIGT!!!
Doktorn förstod ju nu att detta inte var POSITIVA nyheter för mig...
MEN HUR undrade jag... jag fick ju min mens igår och har världens mensvärk idag.. desutom skyddar vi ju oss!!!
jag fattade det helt enkelt inte!!!
Hon sa ju att man kan blöda ändå men skulle ringa akut mottagningen för Gynekologerna på Sahlgrenska..
jag fick gråtandes gå ut och vänta i väntrummet så länge...
MILJONER tankar flög genom mitt huvud!!!
Hur jag långsamt skulle bli ihjälslagen av Daniel var en av dom!!!
Jag ringde Linda GRÅTANDES!!!
jag behövde henne mer än nån annan!!
Doktorn kom då ut med en remiss till mig och Linda kom på stört som den stöttande syster som hon e och körde mig till akuten!
Fick ju komma in med en gång och tog där 2 nya Graviditettester!
dom visade sig vara NEGATIVA!!!!
Det var en helt sjuk lättnad då jag fick lämna akuten med dessa nyheter!!!
Så mycket enklare det skulle bli att berätta för Daniel nu!!!
Men hur dom kunde få ett positivt provsvar i Lerum det vet jag inte.. vad min kunniga syster sa så kan det tydligen bero på hormonerna man har i sitt urin då man har mens för det liknar samma hormoner som när man är GRAVID!!!
men borde inte en läkare veta detta!!! DÅLIGT!!!

ja från att ha gått helt skakis , chockad och rätt fucked up till lättad och lycklig igen...!!
Det tog på kroppen...
kl 15 var jag först på jobbet.. fick hjälpt till med det sista!!!
2 timmars jobb... det var ju ansträngande..!!!
Åkte sen hem till Linda och mellanlandade!!
kl 18 var det ju anhörighets möte!!
suttit och kacklat där i 2 timmar.. alltid lika kul.. men tröttheten var stor hos mig.. pinsamt vad jag gäspade...
jag hoppas nu på att blodprov och tester som dom gjorde kan ge mig svar i veckan.. har jag vitaminbrist, vätskebrist, järnbrist????
nått e det!!!
ja inte FAN e jag Gravid i allafall.. tacka gud för det!!!!

NOT ME FOR A COUPLE OF YEARS!!!
Nu har jag duschat och dör snart vilken mensvärk jag har...
kikar på DHW och skall sen SOVA!!!
ha det!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie:

Lite hemskt att få en sådan nyhet... är ju något man brukar blir glad över som sedan visade sig vara fel. Fast förstår att det inte va något du blev glad över, då det inte ingår i era planer just nu..

2:a kommentar, skriven , av Malin:

nej det är ju verkligen nått man skall bli glad över... så det är inte riktigt rätt just nu!!!! =)

3:e kommentar, skriven , av KArin:

Åh jag som tyckt det vore skiiiiiitmysigt om du blev gravid! :)

4:e kommentar, skriven , av malin:

men KARIN inte kan jag bli gravid nu inte det fattar du väl=)

Kommentera inlägget här :