En viktig sak!

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
Ni som följt min blogg och som känner mig vet ju att jag har en svårt sjuk mamma...
Hon diagnoserades med Parkinson för ca 7 år sedan men innan själva diagnosen var hon väldigt sjuk!
Kan säga att min mamma blev sämre och sämre för varje dag som gick och allt började med att hon ramlade en dag utanför sitt jobb och bröt sin arm på flera ställen...
allt gick bara snabbt nerför efter det!
Jag älskar min mamma och vill inget hellre att hon skall bli bra men på grund av hennes sjukdom kan hon aldrig bli det.=(
hennes sjukdom Parkinson har nu utvecklat en Demens hos hennes med... Demens är lika med Alzeimers!
Så inte nog med att hon har rörelse svårigheter hon har nu även problem med sitt minne!
Hon är för det mesta rullstolsbunden då hon ramlade illa i sitt hem tidigt i somras och bröt sin höft..!
hon har personliga assistenter som är med henne hela hennes vakna tid och hemtjänst som tittar till henne nattetid!
Jag har dock en stor idol i skådespelarvärlden och han har även ozkså denna sjukdom Parkinson!
jag pratar så klart om Michael J fox...
älskar hans skådespelarroller och "Tillbaka till Framtiden" filmerna är ju mina favorit filmer...!
finns miljoner klipp om honom på Youtube..
jag har ju uppenbarligen problem med att få lägga in videoklipp på min blogg nu för tiden så får länka det helt enkelt...
finns hur mycket klipp som helst som sagt just om själva parkinson sjukdomen... tror att många männsikor inte riktigt är insatta i hur denna sjukdom är och hur det är att leva med den!
Är intressant och ett viktigt ämne.. och just Michael jobbar effektivt med att hitta botmedel mot sjukdomen!!!
DET tycker jag är GRYMT bra gjort av honom!
Kommer ALDRIG få tillbaka min mamma.. men så länge jag får ha henne i mitt liv så är jag tacksam...
Älskar dig Mamma!

Kommentera inlägget här :