Fy FAN!

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
... jag är helt död...
har varit nära att åka upp till jourakuten i Alingsås....
jag tål tydligen inte hostmedecinen jag köpte idag...
stod och laga mat förut.. och kände ett konstigt tryck över solaplexus...
tänkte inte mer på det utan satte mig och käka... men kunde knappt äta för det började trycka så...
fick i mig maten och föröskte bara skita i smärtan.. tänkte att jag kanske svalt fel eller nått...
efter middan satte jag mig i soffan för att göra det jag gör nu... blogga...
men smärtan började bli oundviklig... påpekade det nu för Daniel.. och smärtan var enorm... kunde knappt andas.. trycker över bröstet och ner mot magen var hemsk... började störtlipa och föröskte lägga mig ner, sätta mig upp, gå omkring och till slut lägga mig rak lång på rygg här i vardagsrummet... Daniel följde ju efter mig och föröskte hjälpa mig på alla sätt.. höll jag andan kändes det bättre...
när jag lagt mig ner kom istället ett tryck över huvudet... öronen började kännas bortdomnade och det kändes som nån lindade ett bandage runt mitt huvud,,.. hel skumt...!
Daniel ville ju åka in med mig då... men det började kännas lite lite bättre... fick satt mig upp.. och satt och andades hårt...
Daniel hjälpte mig till soffan...
började kolla upp på nätet... Daniel fick då fram att just hostmedecinen som jag tidigare bara hade tatt 10 ml av kunde ge just sånna bieffekter... ja det är väl klart jag skall få det.. tål ju ingenting.. fick suttit i kö till sjukvårdsrådgivningen och fick till slut pratat med en sköterska.. mitt onda hade nästan gått över helt då.. men ville ju ändå prata med dom då smärtan var så pass hög och det påverkade min andning så...
hon ringde till Alingsås.. och återkom sen till mig och sa att jag fick inte röra hostmedecinen nått mer och dom ville jag skulle komma in med en gång...
jag kände ändå att jag mådde bra nu.. var HELT jävla slut å grund av smärtan bara.. så jag ville avakta lite med att åka in.. la mig i soffan istället och stensomnade.. sovit i typ 30 min nu...
har lite hjärtklappning märker jag och utslagen på mitt bröst kliar nått jävuslkt.. men vågar inte ta mer kosrtisonsalva heller ifall det var det oxå som framkallde denna rekaton...
jag tänkre vänta nu och se hur jag mår under kvällen... märker jag att jag blir sämre så åker jag in...
usch...
varför drabbar alltid sånt här mig!!!!!!!

Kommentera inlägget här :