Redan Torsdag...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
.. ja shit.. jag vet inte riktigt vad jag gör men jag får minsann dagarna att gå...=)
Gick upp vid 10 som vanligt... avnjöt min frukost till "Förhäxad" och sen bytte jag sängkläder och duschade...=)
Gott...=)
Jag försöker att inte duscha varje dag för min hud har så torra partier så det känns som saharaöken där...
scrubba och smörja...
=)
Efter duschen så tog jag och åkte till Rusta... älskar ju denna affär och det var dax att fylla på förrådet med schampoo och balsam och tvål...
strosade runt där ett tag och köpte lite nödvändiga saker.. 140 :- fattigare så åkte jag till Allum...
köpte en present till lilla William som fyller hela 1 år idag... =)
Åkte sen till Bettan för att lämna den och tog en fika där.. tyvärr hade han redan fått en sån leksak så jag skall byta den..=)
Nu har jag precis kommit hem och intagit soffläge.. har rört mig tillräckligt idag... hatar allas blickar på en då man är stor som en flodhäst och går som man skitit på sig... värker ju runt hela underdelen på mig... höfter, rumpa, underliv och rygg slut...
ja du bäbis...
hur skall du ha det... komma ut i helgen eller?.. hade varit skönt...
Ni som varit gravida... ni har säkert glömt hur tungt det är i slutet...
att bara kunna ta på sig ett par trosor..., strumpor.. och skor... att inte bli frustrerad för att byxerna trasslar in sig i ens svullna tjocka fötter...
att vara så kissenödig så man dör men ändå bara få ut några droppar...
nä.. jag tänker inte gnälla.. inte ännu...
på Måndag kan jag börja för då har jag gått över tiden...=)
Och ärligt... jag skall vara tacksam som får gå igenom detta hur jävla jobbigt det än är...
tänk alla barnlösa par som drömmer om detta.. nu är jag här...
och jag får bara gilla läget hur jobbigt det än är...
så..
"I`m blessed to be pregnent"

-Malin Pettersson

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Ohja, jag minns. Men otroligt nog kommer du sakna att vara gravid sen när bebben väl är ute ;)

2:a kommentar, skriven , av mia:

Tror ingen gravid kvinna glömmer det:)

Har du rejäl foglossning är förlossning inget att frukta...et plus att luckras upp innan:)

3:e kommentar, skriven , av Annie:

Jag var i stort sett handlingsförlamad de sista 4 månaderna under graviditeten med J och A. Järndropp 2-3 ggr/vecka, extrem foglossning från mitten av graviditeterna - kunde knappt gå i trappor eller ta hand om barnen, mig själv eller hemmet fullt ut, blev inlagd på sjukhuset flera gånger dels pga kalium- och järnbrist vilket i sin tur ledde till att jag fick spendera dagar på hjärtavdeliningen. Så, jo jag minns det hemska under de två tillfällena. Toppen av isberget under den sista graviditeten var att Jonathan knappt var året fyllda och jag var heltidsstudent.



Graviditeten med Emma var ganska "lätt" bortsett från att pappa dog när jag var i 6e månaden, risk för kejsarsnitt och flertal flyttar. Men förlossningsdepresionen var bland det värsta jag vart med om!



Men samtidigt skulle jag inte tveka om att skffa ett till barn

4:e kommentar, skriven , av Malin Pettersson:

Jo foglossningen har ju kommit sista veckan bara så jag skall inte gnälla.. men att gå hemma så här himla länge som jag gjort nu det är ju så jävla långtradigt... längtat så länge efter barn ju...=( Ja usch Annie.. vet att du haft det tufft... =(... Jag vet att jag väntar på nått gott.. så förösker att inte gnälla för mycket.. men d e tufft... usch...

Kommentera inlägget här :