Ett litet...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
... inlägg som kanske ger er lite svar...
jag skall försöka hålla detta så kortfattat och privat som möjligt men ändå ge er den information som ni förtjänar ..=)
Jag kan väl börja med att säga att jag inte mått så bra det sista i min graviditet... och ett mörkt moln har väl mer eller mindre landat över mig...
Min barnmorska har förklarat att om man haft det tufft genom åren och mått dåligt Psykiskt så kan allt sånt komma tillbaka under en graviditet... och det har det gjort ... med råge!!!
Jag är oerhört skör... därför krävs det inte så mycket för att knäcka mig...
Därför kan en mycket liten grej bli rätt stor för mig och mina tankar blir svarta och gråten är hos mig ständigt!
Jag jobbade idag min sista dag på Stihl för detta året... återkommer väl till våren någon gång nästa år...
Så idag tömde jag mitt skåp jag haft i 10 års tid och bjöd på massa kakor..=)
Nu skall jag fokusera på det som är positivt i mitt liv... och få bukt på dessa svarta tankar som besöker mig någon gång dagligen.....
Har en flytt att ser fram emot och tänker börja små pyssla här hemma för att förbereda för det!
Jag har fått oerhört mycket stöd och hjälp från min barnmorska och läkare och även mina vänner som stöttar mig..
Har fått ett helt apotek av tabletter som jag kan ta och kommer även få kontakt med en psykolog...
Allt kommer nog bli bra en dag men just nu behöver jag en paus i det sociala nätverket och Facebook är inte längre lockande för mig...
jag kommer säkert hålla igång bloggen men vill då blogga om positiva saker...
Just nu fokuserar jag på att må bra igen.. och umgås med dom som får mig att må bra!
Igår fick jag min bil fixad... känns så oerhört skönt... nu skall den bara tvättas utvändigt så e den som ny typ!
Oerhört skön känsla att slippa oroa sig för bilen..=)
Har avgasröret och handbromsen som måste fixas inför besiktningen sen så e den på topp=)
Ikväll skall jag njuta ev en skön fredagskväll.. skall laga oerhört god mat med rotfrukter i ugnen, fläskytterfile och tzatziki till=)
I morgon kväll så skall jag och Daniel till Scandinavium och se melodifestivalen LIVE!!!!
Det ser jag verkligen fram emot!!!
Nu har ni fått lite svar och även lite uppdatering om mitt liv...
jag kommer nog slänga in några inlägg i helgen... om sånt som får mig att må bra=)
Ha en trevlig kväll!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jennie:

Kul att se att du inte försvann helt. Du känner inte mig även om vi kommer från samma kommun och verkar vara lika gammla. Kommer inte ihåg hur det kom sig att jag hittade din blogg för 2 år sedan men fastnade för den. Du beskriver din vardag utan att försköna, står för att du inte är perfekt (och vem är det??) Skönt med en vanlig människa som inte konstlar till det. Svarta tankar kommer till alla människor, vid olika tillfällen och olika ofta beroende vart vi befinner oss i våra liv. Du är inte ensam!! Hoppas få läsa mer i din blogg fram över.

Jennie

2:a kommentar, skriven , av Marie:

Du vet att dina vänner alltid finns där och det är i dessa stunder du märker vilka bland dina nära och kära du kan lita på. Love U och finns här.... och hoppas du kommer igång med bloggandet snart igen.... Kram

3:e kommentar, skriven , av Malin Pettersson:

Tack Jennie! Alltid kul att höra att folk följer min blogg...=) Ja mer äkta än så här blir det inte... jag är öppen med min blogg och tycker inte man skall vara annat i en blogg som denna.. den handlar ju om mitt liv och mitt liv består av både uppgångar och nergångar..=) Jag kommer nog aldrig kunna sluta blogga helt så mig slipper man inte=) Kul att du skrev några rader=) Kram

4:e kommentar, skriven , av Malin Pettersson:

Tack min snuttis Marie!! LOVE U 2!!

Kommentera inlägget här :