Åhhhh....

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
... *suck*
Jag vill ju inte vara den som klagar...
som på fejan... jag försöker undvika att skriva negativa statusuppdateringar... visst gör jag det ibland.. men har man inget positivt att säga så behöver man inte säga nått alls tycker jag... nu är inte detta riktat eller pikat mot NÅGON så ingen får ta åt sig.. jag pratar rent allmänt nu...
Jag är bara så vansinnigt trött på detta tråkiga liv jag lever nu...
fy!!
Jag som Alltid haft så mycket i mitt liv...
flera jobb... bandet... kören... vänner... fotbollen... TRÄNING....
Visst har jag mina vännet kvar... haha
men ändå...
Jag har en kille som hellre sitter framför datorn på ALL sin lediga tid.. och skall jag få med honom någonstanns så är det ju inte direkt att han hoppar ur stolen av ren glädje till att åka med...
man får TJATA!!!
Därför föredrar jag att hellre åka på saker själv...
jag ÄLSKAR att hitta på saker... stora som små...
på helgerna vill jag hitta på saker.. så som FAMILJER gör... man åker och hälsar på folk.. åker till affärer och tittar på saker.. köper saker om pengar finns.. och behov såklart...
Daniel är uppvuxen med trygg familjegrund i ryggen... han har alltid haft en familj... hittat på saker... nu vill han få ha egentid.. välja vad han själv vill på helgerna.. han vill sitta och spela en hel helg.. medans det kryper i både ben, armar och mage på mig efter en timme i soffan...
jag kan inte ligga inne en hel dag.. jo om jag e sjuk då har jag inget val.. men det är nog lite facebook skadat.. man ser alla andras status uppdateringar.. om allt som folk gör...
mest träning sticker i mina ögon just nu... jag saknar träningen så jag dör...
jag drömmer om min vikt uppgång... drömmer om hur tjock jag e...
jag kan inte ens titta på mina ben nu mera utan att vilja spy och mår dåligt.. måste alltid ta på mig byxer och täcka benen så jag slipper se dom...=(
Jag längtar till den dagen då jag skall ut på min första löpar runda... första gången jag står på bandet på gymmet och låter svetten forsa...
Längtar tills jag får testa på denna grymma träningen Crossfit som mina systrar nu är så duktiga med...
Men samtidigt har ju mina drömmar om ett barn varit hos mig LÄNGE...
Nu är jag ju här... snart får jag hålla min lilla ängel i min famn och jag kan kalla mig själv för MAMMA!!
Sjukt overkligt men det börjar så småningom sjunka in...
Men jag är ju så mycket mer än den blivande mamman...
jag saknar att sjunga... saknar att få festa... (utan alkisvarning).. saknar att få träna.. springa... röra sig fritt.. bygga muskler.. känna hur musklerna tar form på ens kropp..
ja gud...
men jag har väl ingen rätt att klaga.. bara att gilla läget och fatta att man skall bli morsa...
och på hela ens livslängd så är ju inte 9 månder länge att behöva tygla alla sina andra vanor...=)
Nä nog om detta... idag tänker jag passa på att träffa vännerna...
om jag så skall behöva inkräkta på deras revir och bjuda in mig själv... =)
Skulle ju haft hudvårdsklass idag men hon som skulle ha den hon är så nöjd med produkterna så hon vill ha med sig så många hon kunde för att dom skulle få ta del av produkterna.. bra kund... gillar vi=).. haha..
så vi bokade in om 2 veckor istället=)
Nä.. nu skall jag ta på mig...
tänkte kanske ta mig ut för att fota lite.. lära mig kameran.. sen åka till Bettan...
I look hiddius... don`t look at me!!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lina:

Jag känner igen de där känslorna kan jag lova!! Har gått igenom dessa tankar och känslor 3 ggr och det är så värt de i slutänden men ack så jobbigt när man är i det!!

Jag lyssnar gärna om du känner att du behöver/vill prata av dig, gnälla av dig :)

Kram

2:a kommentar, skriven , av Malin Pettersson:

Vad söt du e Lina..! Tack du underbara.. kanske ringer nån dag=) Kram

Kommentera inlägget här :