Om...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
.. jag inte klagar blir jag lite mindre mänsklig då??
Äsch.. jag klagar hur mycket jag vill... det här är min blogg här får jag klaga hur mycket jag bara känner för...=)
haha..=)
Hmmm.. har väl bara helt enkelt insett att det här med att vara gravid är INTE nått för mig... folk som gör om det om och om igen är det ju nått allvarligt fel på...
nämen jag har väl bara otur och fått en besvärlig graviditet just nu bara...
en svag kropp.. ett svagt psyke...
Usch...
smärtor som kommer och går.. och nya smärtor.. ständig oro för att nått skall gå fel och man förlorar sitt barn...
Jag som är så känslig och skör och bara lipar dagligen.. jag menar hur kul är det då???
nä fy fan...
detta gör jag nog fan inte om... men jag kan ju tänka mig att alla dessa känslor är som bortblåsta när jag väl har min ängel i famnen...
haha!! Vi människor fungerar ju så.. vi glömmer... vi glömmer smärtan och går in på samma smärtsamma stig om och om igen...=)
Som ett mönster.. haha
Man dras till idioter till killar och säger att man skall leva singel resten av sitt liv... och vips så har man skaffat ännu ett pannhuvud som behandlar en som en påse soppor...
Likadant med Alkoholen.. man vaknar bakfull som ett ägg och får knappt ur sig meningen "jag skall aldrig dricka igen" men nästa helg står man där i kort kort i baren hängandes över bartendern för att beställa.. "bara en drink till"...
hmmm...
jaja.. nog om det.. jag härdar ut... jag står ut för jag vet att något gott kommer utav det...=)
En kille hade ALDRIG pallat att vara gravid så det är väl tur att vi kvinnor fick rollen.. för det är nog ta mig fan bara vi kvinnor med en stark envishet som kan palla med detta...
alla kilon man lägger på sig.. alla smärtor och krämper och hormoner... ja fy fan!!
Kul är det=)
Idag höggt det till så i magen på mig så jag trodde fan hela emballaget i magen lossnade på mig...
hur kul känsla är det då när man gör skräckhistorier om att moderkakan sparkas sönder av bäbisar, att moderkakan lossnar och man förlorar barnet...
nä fy fan... och denna skräck har vi kvinnor inom oss .. själva.. inte fan är det Daniel som står ovetandes på sitt jobb som känner skräcken och oron...!!!
Själv är man... fy fan!
Nä lycklig skall man va... lycklig och stolt skall man bära denna stora medecin boll och ett stort leende skall man ha på sina läppar när man möter folk som ler mot en när dom ser ens mage... dom som spontant grattar en...
ja tacksam och glad skall man vara...!
Självklart försöker jag.. men man ser inte så mycket ljus någonstanns när man sitter instängd i sin soffa... tröstäter och blir tjock som en kossa och lipar och proppar i sig ännu mer saker när killen börjar klaga på en för att man äter för mycket... man lipar för att man numera får BE om sex .. då man numera inte behöbver ha nån huvudvärk för att få vara ifred...
när t.o.m katten springer iväg och gömmer sig när den ser ens nakna kropp.. ja då känner man sig inte så jävla "bjutiföl" längre...
När man står och "chansar" när man rakar sig "där nere" för man har ju fan inte sett`na på ett par månader så när killen frågar om man börjar sponsra regnskoegn när man visar sig naken så inser man ju att det är dax att ta fram häcksaxen...
Attraktiv... snygg och bjutiföl känner man sig...
lätt .. smidig , pigg och glad med...=)
Kuddens ständiga blöta sida...
sängbenet som ständigt viker sig under MIN sida av sängen för extrakilona tar ut sin rätt på sängen...
ja Gravid var det ja..!!!
TJOHO!!!
Ser ni hur lycklig jag är... SER NI!!!????

(ni kanske inte skall ta allt så allvarligt med detta inlägg... lite humor måste man ju få ha kvar i allafall=) tur är väl det )

Kommentera inlägget här :