Sista Juli...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
.. Ja i morgon är det Augusti... sjukt... tiden går så jäkla fort!!!!
 
Idag så har jag varit iväg till jobbet... hälsade på lite på ett folktomt ställe.. alla är ju på semester...
 
Kollade så jag kunde låna tältet nästa helg... var inga problem.. skönt.. nu är bara kruxet hur vi skall frakta det... Daniels gamla firmabil skall tydligen säljas och kanske hinner säljas innan nästa Fredag.. typiskt... 
 
men vi får väl se... 
 
Bord och stolar får vi kanske låna av min farbrors granne.. skall kolla det lite mer...
 
Pappa och jag fick ju övat lite på låten igår... kommer nog bli bra tror jag..=)
 
Efter jag varit på jobbet åkte jag hem igen.. gjorde lite lunch och gosade med snuttan.. det händer så himla mycket med henne nu.. så jäkla kul... jag vill vara med henne jämt för att det är så roligt att se alla nya grejer hon gör... Daniel missar såååå himla mycket!!!
 
Mammas pärla!!!
 
Gapflabbar åt mamma..=)
Äter själv..!!!
 
älsklingen och en glad morsa..=)
 
Ja.. vid efter 16 kom Daniel hem.. och jag lagade då mat till han...
 
blev en fiskgratäng som jag trixade ihop...
 
1 paket 400gram Torskfile som jag skar upp i bitar och la i en smord form
sen blandade jag 1 st mini creme fresh, 2-3 mts chili sås,2 dl mjölk, hackade upp lök och blandade allt med lite pressad citron, citronpeppar och salt, hällde det över fisken och hällde på lite osötat ströbröd över och avslutade med några delade körsbärstomater...=)
 
Daniel fick äta ris till men jag åt det som det va efter träningen nu...
NAM NAM!!!
Strax innan jag drog och tränade kom svärföräldrarna hit... äntligen var dom fina inbjudningskorten klara som svärmor gjort.. så sjukt fina... !!
Åkte och träna...
 
Idag var det springa 200 meter med viktplatta (jag fega och tog bara en 5 kg på bröstet)
15 knäböj med viktplatta
10 utfallssteg med viktplatta
allt X5
Jag gjorde det på 15 min 30 sek...
 
gott att det regnade ute... var svalkande när man sprang...
 
var syrran och hennes man som höll i passet.. så jäkla duktiga...
 
Fick ta snuttan nu när jag kom hem.. lilla snuttan var så ledsen...
 
tog på henne pyjamas och sen gosade vi.. lekte en massa med alla hennes leksaker... och sen fick hon mat och så nattade jag henne... sen kunde jag äntligen äta och duscha...
satte mig sen med inbjudningskorten så dom läggs på posten i morgon..=)
 
Det är ju en ganska enkel och liten cermoni vi gör så vi har ju bara bjudit dom allra närmsta... men det skall bli kul...
Jag skall ju sjunga för snuttan och även läsa en dikt för henne... sen så skall alla gäster få tända ett ljus för henne och jag och Daniel tänder varsitt stort ljus för henne...
 
Sen låter vi en gästbok gå runt bland gästerna där alla kan skriva en liten hälsning till snuttan som kan vara roligt för henne att läsa sen när hon blir äldre...=)
 
enkelt..=)
 
skall bjuda på fika och en lättare lunch... 
 
Har ju inte mycket pengar så gör det så enkelt som möjligt...=)
 
Nä.. nu känner jag att sängen kallar.. så hej svejs...
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :