Ikväll...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
.. är vi bjudna hem till Daniels föräldrar för första grillningen för i år... skall bli grymt gott...
och det riktigt spritter i kroppen av bara tanken på att man skall börja grilla nu...
nu är snart våren här på riktigt och då kommer bäbis... och sen är det en underbar sommar med våran lilla ängel...=)
Idag har vi börjat dan med att åka till Ikea...
köpte lite små saker till bäbis... som madrass till skötbordet och skydd på, sen täcke till spjälsängen och sånt skydd att ha runt, gardiner till vardagsrum och en sån fåskinns pläd som bäbis skall få ligga på...=) PLus handdukar till lilla toan..
MYS!
Efter Ikea mötte Daniel upp sin bror så dom skulle umgås lite då passade jag på att åka till Rusta, köpte deo, spackel och en dörr matta och en ny badrumsmatta till lilla toan i nya lägenheten...
ja lite små skit helt enkelt...
åkte sen hem och har legat och vilat lite i soffan nu..
man märker att tröttheten börjar komma nu...
är det slutfasen av graviditeten som gör det eller allergin.. en kombination kanske...=)
Nä.. vi skall åka här snart så får väl fixa till mig lite...
fick filat mina klor förut i allafall så nu känner jag mig fin om tassarna igen...
har lovat Daniel att inte göra mina klor mer nu så nu får jag snällt vänta tills dom växer ut och sen hålla mig till mina egna... kommer känna mig naken... men ekonomin tillåter inte sånt just nu...
får låta mig själv förfalla lite...
vill ju färga håret och klippa det men får väl tvinga min systerdotter som faktiskt går frisör utbildningen att exprimentera lite på mig... =)
Pappa har i allafall målat klart skötbordet... så jäkla snällt... Tack pappsen..=)
Det skall bara sättas ihop igen så kan jag hämta det sen...=)
Nu saknas bara spjälsängen som vi skall få av Daniels bror ...
sen är vi relativt klara med alla bäbistillbehör...=)
Lite sängkläder och så bara till den lilla.. men Bettan och Martina skall ner till Ullared den 4 April.. och jag lär ju inte orka en heldag där nere så jag skriver en lista och ger dom pengar så shoppar dom åt mig... Skönt!
Nä.. ha en trevlig kväll!
Nerfilade klor...
Hemsk utväxt!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lina:

Hej!

Gott med grillat!!

Tänkte komma upp med spjälsängen när ni har flyttat in i nya palatset :)

Måste ju komma innan bebisen hittat ut i alla fall ;)

Vi får höras och bestämma nåt!



Kramisar

/Lina

2:a kommentar, skriven , av Malin Pettersson:

Aha... härligt att höra!!! =) Låter kanon...=) Ni är så välkomna sååå!!! =) Kram

Kommentera inlägget här :