Sleten....

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
... ja inte känner jag mig pigg och full av energi inte...
dom sista veckornas graviditet börjar sätta sina spår...
och en flytt på det gör ju inte saken bättre...
jag vill bara få flyttat alla grejer och komma i ordning så jag kan vila sen och vänta på att bäbisen skall komma... detta tar kål på mig...
jag vill så mycket men orkar såååå himla lite...
jag rensar och slänger och packar och kör dit grejer... ja jag kämpar på jag... och Daniel har typ jobbat över hela veckan så när han väl kommer hem på kvällarna är ju han jätte trött och orkar varken prata bäbis/ flytt eller allt som måste göras....=(
Frustrerande och oerhört jobbigt för mig...
det är fortfrande en list som skall sättas på plats i köket... data bordet skall skruvas fast och en hel del uttag i vardagsrummet skall på plats... jag vill få tatt ner gardinstängerna här hemma och åka och sätta upp dom i nya lägenheten...
men det är ju sånt jag måste be Daniel göra...=(
har en flyttstädning att tänka på vilket jag vet att jag inte kommer klara av...=(
sen har man ju inte den bästa ekonomin... visst fick ju lite pengar från FK nu.. men det räcker inte långt och oron över när nästa betalning kommer ligger ju där...i bakhuvudet...
Idag skall även bilen besiktas...=(
jag vet massa fel på den som jag kommer få anmärkning för...
och det måste fixas ... och det kostar pengar...
just nu är jag villig att ge upp allt...
ge mig min bäbis och isolera mig i ett mörkt sovrum och låt mig få leka mjölkmaskin ett par veckor så kan Daniel ta mig fan få ta hand om RUBBET!!!!!
Städning, tvättning, upppackning, fixa bilen, betala räkningar, matlagning och handling....
Jag är fett trött nu.... jag har all rätt att bara få lägga mig och vila nu dom sista veckorna för att överhuvudtaget kunna tänka tanken på att klara av en förlossning... men det funkar inte riktigt så i fröken Petterssons liv...
jag får alltid slåss... får alltid kämpa för att klara allt här i livet.. jag har aldrig flyt i nått...
det gäller att slå sig fram... inget kommer serverat så enkelt e det...
Hjärtklappningar och vallningar och en oerhört hetta i kroppen...
I Love being pregnent... NOT!!
Over and out!
Åker och besiktar bilen så här... då kanske dom skickar mig till psyket istället..=)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mecke:

Gör dig inte till ett offer.



Sätt Daniel i arbete. Du skall bara vara hemma och boa för eran bebis.

2:a kommentar, skriven , av Thr:

3:e kommentar, skriven , av Therese-Mamma till Novalie:

Jag blir bara arg när jag läser detta. Han får för i helvete skärpa sig!

Kommentera inlägget här :