Tråksöndag....

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
.. ja vädret är ju inte det bästa... och man borde inte vilja göra annat än kura ihop sig i soffan med filten och tända lite ljus och se på film hela dagen... men har man en ADHD light i kroppen så finns inte det i Malins liv....
 
Jag har redan... vattnat blommorna... burit ner saker till källaren... dammsugit... vikt all tvätt... 
 
ja.. och nu sover ju snuttan så nu väntar jag på att hon skall vakna så vi kan åka till Allum...
 
meeeeeeeeeeeen......
 

skall jag nu vara helt ärlig så kom nått över mig...
 
vet inte om det är vädret... men plötsligt fylldes mina ögon av tårar och jag kände mig hopplös...
 
kuslig känsla...
 
jag antar ju att min ADHD light är det som får mig att klara av vardagen... men när jag inte har nått att göra så skräms jag....
 
då kommer verkligheten ikapp och man börjar tänka på alla dystra saker i ens liv...
 
jag har massa saker att vara lycklig för...
Elina är absolut den största anledningen...
men det finns vissa saker i ens liv som alltid kommer vara tunga... som alltid kommer ligga där och gro... vissa saker man bara måste ta tag i... måste göra nått åt.. vissa saker kan man inte göra så mycket åt.. vissa saker är bara sorgliga och tunga och mörka och man kan inte göra ett SKIT åt det....
 
man blir matt.. energilös... och man drar bara en lååååång ... tuuuuung ... suuuuck....
 
Men det är ju så här livet är...

Min fokus sitter på träningen just nu... jag brinner för det och det gör mig lycklig...
 
jag älskar känslan när jag knappt kan röra mig dan efter ett riktig mördar wod....
jag älskar känslan av att reagera när jag ser mig i spegeln.. och då inte för att mina mörka påsar under ögonen skrämmer slag på mig utan för att jag ser muskler... skelett... och viktnedgång som tittar tillbax på mig...
 
jag andas då stolthet och njuter av det... jag har en lång bit kvar... och jag har mycket kvar att omvandla... men jag har fortfarande motivation... och styrka till det...
 
hmmm nu blev jag så där djup igen...
 
Jag älskar ju att rensa i garderober.. skafferier... skåp och dylikt.. men ibland måste man även göra en rensning i ens inre... man måste göra sig av med det man har inuti en.. sånt som är gammalt.. men även sånt som är nytt men som kanske inte är bra för en...som inte passar....
 
man måste rensa.. kanske ge det till någon som behöver det.. som VILL ha det...
som klarar av det...
 
Jag behöver rensa... men jag är för feg för att ta tag i det viktigaste och fortsätter rensa garderoberna för att det ger mig en skön känsla istället...
 
.. i allafall för stunden...
 
nä... over and out...
 
 

Kommentera inlägget här :