Kalkontillagning!

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;

Startade denna dag med att tillaga denna going...

Eller rättare sagt så var det Daniels uppgift att gå upp kl 7 för att göra det.. men då han först försov sig en timme och sen insåg att vi nog inte har allt hemma... ja då ropade han ju upp mig... 

Planering... dessa karlar.. när skall dom lära sig.. trött som en gnu fick jag gått upp.. sur som få... hatisk... ta hand om lillfia.. och hjälpa Daniel med att få in Kalkonen i ugnen... vi löste det rätt bra med det vi hade hemma..=)

Nu är den snart klar.. och jag har öst den och lagt bacon på den.. får väl se hur den smakar sen... 

Daniel och Elina fick åka till kalaset själva då jag fick stanna hemma och ta hand om denna fågel=)

jag har nu ätit frukost och väntar in dom sista minutrarna innan jag tar ut den sen skall jag njuta av min egentid..=)

 

Kommentera inlägget här :