Märstekocken har briljerat igen:)

publicerat i Mat;

Ja eftersom vi handlade 1,7 kg köttfärs igår plus 8 stora kotlettbitar så ställde jag mig och gjorde lite mat här hemma!

Delade först upp köttfärsen i olika påsar...

en med 500 gram

två med 400 gram

och så hade jag drygt 250 gram kvar..

sen tog jag 4 av kotletterna och gjorde en gratäng av dom i ugnen 

och frös in dom andra 4..

Kotletterna gjorde jag med hackad gul lök och strimlad paprika som jag först stekte iho och la sen i en form.. sen blandade jag grädde, senap och färsk timjan som jag hade kvar och hällde över med riven ost på.. in i ugnen i 30 min.. till det kokade jag fullkornsris...

av 250 gram köttfärsen gjorde jag 6 st pannbiffar och så gjorde jag potatis mos till det..

sen hade jag en form med ugnsgrönsaker som jag blandade i lådorna..=)

3 st matlådor till Daniel och så gjorde jag en liten matlåda till mig själv som jag kan äta till lunch i morgon.....

har nu en påse 400 gram köttfärs sok jag skall göra köttbullar på

och sen 500 gram köttfärs som vi skall göra tacopaj på...

blir nog dock imorgon först=)

Behöver kompletera lite saker såg jag...=(

Nu nät jag varit så redig och fixat matlådor till Daniel så skall jag ta på mig och gå ut på en promenad med lillsnuttan.. få lite luft... sen en dusch och åka och repa med bandet kl 17..=)

Kommentera inlägget här :