Idol=check!

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;

Ja men då har man gjort det i allafall..

Och jag har då aldrig haft sån beslutsångest som jag haft över detta... Var i morse när kl väl ringde som jag bestämde mig för att göra det... Så värst förberedd kan jag inte säga att jag var..

Så det är väl inte så konstigt att det gick som det gjorde..

Haha.. Snälla goa underbara Jessica körde faktiskt in mig... inte var jag pigg.. var hemma strax innan 2 i natt från jobbet... bums i säng och halv 7 ringde kl.. var ju bara att gå upp och göra det...

Trodde inte det var sant när jag började närma mig Svenska mässan.. HERRE!!!

KÖN!!!!

Från scandinavium till Ullevi typ...

 
Var ju bara att snällt ställa sig sist i kön...
Där stod jag... själv... det var kallt... tråkigt...
men jag visste ju detta...
6 timmar senare kom jag ÄNTLIGEN innanför dörrarna och där väntade ännu en kö...
förutom nått samtal i telefon med Daniel så var jag tyst... sa inte ett ord...
Nu vart jag däremot jävulskt kissenödig...
2 timmar senare i den kön kom man äntligen fram till regestreringen..
 
nummerlapp på bröstet...
 
Äntligen slapp man kön och jag kunde uppsöka toan.. och börja fixa till det förskräckliga ansiktet som stått ute i sol och vind... ja fy fan... såg ut som nått kattet släpat in och sen pissat på.. kul.. fick göra mitt bäst men gav upp.. fyllde i alla papper och kände att ja men nu gäller det.. visste ju att det till en början är en förjury som man får komma in till..
av 3000 sökande så klart dom behövde gallra bort lite...
När jag stod och väntade på mitt nummer så ställde jag mig vid ett bord.. där flera började fråga mig om diverse saker.. jag hade ju uppfattat en del så jag svarade som om jag jobbade där.. en gubbe brevid mig uppfattade detta och vi skojade lite om att jag hade ju faktiskt kunnat jobba där.. haha
Började tjöta lite med honom.. eller min tysthet på typ 8-9 timmar släppte och jag vräkte ur mig grejer.. haha.. mundiarre...
Visade sig helt plötsligt att han jobbade för GP...
så han började anteckna massa grejer av det jag sa.. tog mitt namn och även en bilod coh sa att han kanske skulle ringa mig för att se hur det hade gått sen.. haha
Ja gud.. jag och min mun=)
Ja mitt nummer ropades upp.. och jag och 5 till fick sätta oss utanför ett rum.. 1 och en gick in.. och alla kom ju ut med ett grönt eller blått papper så dom gick ju vidare.. verkade ju inte vara några problem här inne tänkte jag...
hmm.. 
jo tack.. kom in... rätt nervös märkte jag och insåg ju hur lite jag övat på låten.. INGET alls... inte ens sjungt upp.. äsch.. fick bära eller brista...
Sjöng Holding out for a hero med Bonnie Tyler... den sjöng jag ju på förra audition...
Nu vet jag inte om det var oförberedelsen... tröttheten.. frusenheten i kroppen som gjorde det men dessa stackars killar som fick lyssna undrade nog vad jag sjöng för på språk...
Snubblade på orden nått fruktansvärt och staka mig...
men rösten höll ju och lät bra så jag kände ändå att det måste väl vara det viktigaste.. tydligen inte.. jag hann knappt avsluta låten förrän den ena killen sa.. "Du går tyvärr inte vidare, det är för tuff konkurans i år"
Öhh.. VA!!!
Dom diskuterade det inte ens...
Var som en lätt bitch slap över mitt stackars lite brända, sletna gamla ansikte...
 
jaha... så det var allt...
ingen lapp alls...
en riktig jävla TOK LOSER!!!!
Shit... så svårt trodde jag INTE att det skulle vara...
 men visst inte trodde jag att jag skulle gå hela vägen.. men att få ett sånt abstrukt avslut det klart det kändes...
Jag kände att dom hade ju redan bestämt sig redan innan jag öppnade munnen och tog ton där inne...
jag kunde lika väl ha sjungt "bä bä vita lamm" tok falskt.. dom hade ju redan ett rött NEJ stämplat på mina papper kändes det som...
Jaja.. jag tog det som den stolta kvinna jag är... med ett leende och tackade för mig... ringde Daniel och sa att jag var klar...
10 timmar ÅT HELVETE men va fan.. nu har jag gjort det och jag är stolt över mig själv att jag gjorde det...
Hörde fantastiska talanger där idag... silka röster... folk som kommer gå långt...
jag är för gammal och inte är jag tillräckligt bra för nån Idol så nu släpper vi det och nu kan alla som tjatat på mig att söka till Idol sluta.. nu har jag föröskt... =)
GÖTT!
Sleten as fuck gick jag hem till pappa så länge...
 
dom bor ju bara på andra sidan gatan av svenska mässan.. 
Fick en kaffe och lite mat där...

Väntade på Daniel och min älskade Elina...

åhhh saknat henne...

 

Pussade som sjutton på henne när dom väl kom.. fick sagt hej då till pappa... vi hade gärna velat gått och tatt en öl ihop.. men det blev rätt sent.. och Daniel skulle hem till sina föräldrar... jag började bli trött sm fan och skulle egentligen hem till Jessica för filmkbäll med Bettan... på vägen hem dividerades det .. mellan mig och Daniel.. och mellan mig, Jessica och Bettan.. hmm.. det blev att vi avbokade filmkvällen.. jag hängde på hem till Daniels föräldrar en sväng... så dom fick träffat Elina... sen strax efter 20 åkte jag och Elina hem.. vi var sjukt trötta båda 2.. Daniel stannade kvar för att käka och dricka lite öl med sin pappa..=)

Snuttan fick välling och fick bajsat sen var hon redo för sängen...

jag är mer än redo...

kikar löst på hockeyn och skall toksomna nu...

Daniel sover väl antingen hos sina föräldrar eller hos sin bror..

Natti natt folket=)

Kommentera inlägget här :