Ibland...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
Går man rakt in i väggen.. Man ser dom där små små varningssingnalerna men inte ens det har man tid att fokusera på.. Man kör framåt.. Rakt framåt.. Så många måsten.. Så mycket som skall hinnas.. Ja mitt humör har svajat helt galet det sista och både Daniel och Elina har fått ta stryk av det... Jag har varit helt galen här hemma.. Så stressad.. Skynda skynda.. Sen fullkomligt kollapsat på kvällarna.. Det håller inte.. Det fick jag känna på förut idag.. Årets första och riktigt jobbiga panik ångest attack.. Daniel fick försöka lugna mig då jag höll på att svimma av min jobbiga andning.. Till slut fattade kroppen och min andning gick ner brast ut i sån gråt efter det.. Fy fan!! Denna stress.. Skall hinna jobba.. Vara mamma.. Hushållerska.. Sångerska.. Träningsnarkoman.. Och flickvän.. Kompis.. Moster..Syster...  Dotter.. Dessa krav.. Jag fullkomligt brister på insidan.. Jag var så trött i morse.. Och innan Daniel gick upp och tog våran morgonpigga dotter som vaknade redan kl halv 8 så exploderade jag 13 gånger inombords.. Jag exploderar för allt.. Det som fick mig att få attacken var för att en tavla ramlade ner för 50 11 gången och jag hade precis limmat den och satt upp den på nytt.. Då brister jag.. Fullkomligt.. Jag har för mycket i mitt huvud.. Och Daniel hjälper till så gott det går.. Men inte tillräckligt då han inte fattar hur mycket det är här inne i mitt huvud.. Jag tänker för 3 pers.. Och bor i en lägenhet.. Skulle vi bo i hus och skaffa fler barn så hade jag dött.. Hjärtstopp tippar jag på!! Fick klätt min fina fina dotter och Daniel tog med henne på första kalaset för idag...

Hon tyckte det var konstigt att få andra skor på sig. Hon var så fin.. Men jag bara grät.. Jag blev lämnad här hemma vilket jag ville.. Jag behövde få lugna mig själv.. Slänga sopor.. Hämta resväskorna.. Börja PACKA!!! 

Nu är hela balkongen full.. Så skönt att få ha börjat.. Nu behöver jag vila.. Får se när Daniel kommer hem. Kl 16 är nästa kalas.. 

Kommentera inlägget här :